donderdag 7 maart 2013

Fabulous Fashion

Mode is bij vlagen een belangrijk onderdeel geweest van mijn leven. En mode tijdschriften hoorde daar ook bij. Er was een tijd dat ik alle modetijdschriften kocht die maar te kopen waren. Toen ik tussen mijn 16de en 19de levensjaar de MBO opleiding Mode&Kleding volgde, droomde ik er zelfs van om ooit de catwalk op te lopen. Met een eigen collectie wel te verstaan. Dromen mag. Maar ze moeten wel realistisch blijven en met mijn lengte en bouw word je nu eenmaal geen topmodel. Na het behalen van mijn diploma ben ik echter een andere weg in geslagen en (het volgen van) mode is lange tijd op de achtergrond geraakt. En in mijn zwart, grijs, donkerblauw en krijtstrepen werkelijkheid heb je ook niet zoveel aan mode. Maar je ontkomt er nooit helemaal aan. Mode is nu eenmaal wat je in winkels ziet, op TV, op straat, overal. Wie het boek "The Devil Wears Prada" heeft gelezen of de gelijknamige film heeft gezien weet dat hierover een prachtige theorie bestaan. Iedereen draagt mode. Of je nu wilt of niet. Of je nu designer kleding draagt of een truitje van de Zeeman. Het idee, de kleur, het model van het kledingstuk is ontstaan op de catwalks in de grote modesteden. (en ik schijn hier heel vrij vertaald de woorden van Anna Wintour hoofd redactrice van Voque VS te quoten).

Waar wil ik eigenlijk naartoe. Oh ja, mode en mode tijdschriften. Vorig jaar lanceerde Vogue Nederland haar eerste issue. En dan denk je in eerste instantie "weer zo'n blad erbij". Maar met de introductie van Voque Nederland blader ik sinds lange tijd weer met plezier door een mode tijdschrift. En wat schetste mijn verbazing toen ik het Maart nummer van Vogue Nederland opensloeg? Een editorial met als titel "Fabulous Fashion". Nou als dat geen devine intervention is. Vandaar dat ik het niet kon nalaten om hier toch een bericht aan te wijden.
Het gaat me natuurlijk niet alleen om die editorial. Dat is gewoon grappig. Het gaat me ook om de mode. En de mode is dit jaar heerlijk overzichtelijk en tegenstrijdig. Want alles mag. Met vooral veel kleur en veel motieven. Groen, blauw, rood, geel, roze, paars. En mijn persoonlijke favouriet zwart/wit. Grafische motieven en romantische motieven. Vrouwlijk en stoer. Mix en match is het moto.
Inspiratie genoeg voor een Fabulous outfit tijdens de Fabulous Forty party zou ik zeggen.

Kijk voor nog meer inspiratie ook eens op de site van Voque Nederland. De outfits op de foto's kun je bewonderen op de site van Gucci.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.