dinsdag 19 maart 2013

Music down memory lane


Perry liet me dit filmpje zien van een Australische Rapper in een trein en ik was direct verkocht.

B-boys, Fly-girls, Def Jam, Yo, Fresh, Beasty Boys, Run DMC, Public Enemy, Old School, Homies, The Hood, Gangsta, New School, NWA, EPMD, Ice T, Tupac, Human Beatbox.

Eind jaren 80, begin jaren 90 waren er eigenlijk maar 4 muziek stijlen waar je bij kon horen. POP, Grunge, House of Hip Hop/Rap. Oh ja, en R&B, maar dat hoorde een beetje bij de laatste groep. Ik ook trouwens. Een vriendin en ik luisterde naar alles wat maar enigszins in de buurt kwam van deze muziek. We kochten singeltjes, platen, namen cassette bandjes op. Ik besef dat er misschien mensen zijn die dit lezen en zich afvragen waar heeft ze het over. En we gingen naar concerten. Kochten tijdschriften en hadden posters in onze kamer hangen.

Dat was lang geleden, heeeel lang geleden. Ik volg het allemaal niet meer zo. Maar als ik zo'n filmpje zie en die muziek hoor, dan gaat mijn hart toch weer sneller kloppen. Def!!!

1 opmerking:

  1. Sommige komen me bekend voor, maar ik herinner me ook nog Double Trouble, of zit ik dan weer in een heel andere tijd ???

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.