zaterdag 6 april 2013

Digital Landscape

We hebben tegenwoordig een NAS. Een wat? Een NAS. Vraag me niet waarom en waarvoor. Perry heeft het uitgelegd. Maar ik zou het niet meer kunnen navertellen. We hebben het blijkbaar nodig. Dus we hebben het. Natuurlijk is het niet een kwestie van installeren en klaar. Dat is nooit met computer dingen. Er moet altijd iets gebeuren of veranderen. Zo ook met de NAS. We moeten namelijk onze hele computer gaan herinrichten en ook opschonen. Kijk, en dat zijn dingen die ik wel begrijp. Dus kruipen we al een paar weken als er 's avonds even tijd is met zijn twee├źn achter de computer om op te ruimen. Fantastisch wat je dan allemaal tegenkomt. Een computer is net een huis. Je bewaart er van alles in omdat je het misschien ooit nog eens nodig hebt of omdat er een mooie herinnering aan vastzit of gewoon omdat het zo leuk is. Alleen ja, een keer is je huis vol en moet je dingen gaan weggooien. En op onze computer zijn dat vooral foto's. Vakantiefoto's, dagje weg foto's, foto's van verjaardagen en feesten, foto's van de kinderen, heeeeel veeeel foto's van de kinderen. En zomaar foto's. En tijdens het opschonen kwam ik deze foto tegen van een prachtig winterlandschap.


En ik weet dat we het allemaal hebben gehad met de winter en de kou. En dat we snakken naar warmte en zon. Ik ook. Maar ik vond het gewoon zo mooi dat ik hem graag wil delen met de rest van de wereld.

Deze foto hebben we vorig jaar (begin 2012) genomen in Herpenduin. Je ziet nog duidelijk de sporen van sneeuwpret. De strakblauwe winterlucht. De besneeuwde bossen van Herpenduin. En als je heel goed kijkt zie je links op de achtergrond in de schaduw van de bomen het silhouet van een kind op een slee die de heuvel afglijd. Maar wat ik vooral zo mooi vind is de weerkaatsing van de zonnestralen in de lens en de kleine explosie van licht en kleur die dit teweegbrengt.

Nee, deze foto ruimen we niet op. Die stoppen we gewoon weer terug in een doos op zolder.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.