zaterdag 6 april 2013

Latte bij Coretto

Sinds mensenheugenis ga ik op zaterdag naar de stad. Vroeger met ons mam voor koffie en een sinas bij Wimpies, later met Femke om koffie bij de hema, of met Richelle gewoon om nutteloos rond te hangen, en tegenwoordig met ons Lieke om te shoppen en ook om koffie te drinken.

We hebben ons wel eens gekscherend vergeleken met de knottantes. Ze zijn familie van familie, die twee zussen met allebei een blonde knot op het hoofd, en ze horen en zien "alles" wat in hun blikveld gebeurt. Mijn zus en ik doen dat ook, alleen gaat het niet over andere mensen, maar over kleding, schoenen, tassen, sieraden en al het andere wat het leven zo kleurig maakt. Bij Ter Horst van Geel hebben we onze favoriete verkoopster, bij Mi Casa ook, bij 't Winkeltje wordt me verteld wat mijn zus gekocht heeft als ik er per ongeluk alleen ben, en we sluiten de middag standaard af met een cappuccino en een worteltjestaart voor ons Lieke, en een Latte Macchiato voor mij. Dat doen we bij Coretto, in het leukste winkelstraatje van Oss, de Schakel.

Sinds de opening zijn we trouwe klanten, en in de loop van de tijd hebben we er al menig uurtje doorgebracht, genietend van onze koffie. In de zomer op het terras, ondertussen lekker mensen kijken, en in de winter binnen, maar altijd hetzelfde recept. Inmiddels weet de jongen die er op zaterdag werkt wat we willen en wordt er altijd vriendelijk gezwaaid als ik er langs loop. Soms ga ik ook wel eens in m'n eentje, lekker krantje of tijdschrift lezen, en dan weer verder. Heerlijk toch. De kaart is er verder ook voorzien van heerlijke broodjes en wraps, en alles is er vers. De koffie is er echter het allerlekkerst! Go Enjoy it!



2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie.