donderdag 2 mei 2013

a FBLS Bag

Als vrouw kun je nooit genoeg tassen hebben. Liefst met bijpassende schoenen of andersom. Maar een extra tas is nooit weg. En er zijn tassen is alle kleuren en materialen en maten. Voor iedere gelegenheid is er wel een tas. Om te winkelen, om te gaan werken, om boodschappen te doen, voor een feestje, om te sporten. Je kunt het zo gek niet bedenken en er is een tas voor. Tegenwoordig zijn zelfs mannen besmet met het tassenvirus in de vorm van een men's bag. Nou ja...niet alle mannen. Sommige mannen.

Als vrouw kun je nooit genoeg tassen hebben. Maar tassen hebben is een dure hobby. In ieder geval tassen kopen. Want als je 'm eenmaal hebt dan kost ie niets meer. Helaas heb ik die dure hobby. Overal om me heen zie ik tassen die ik mooi vind. In winkels, op het internet, in tijdschriften, op televisie. En helaas ben ik niet tevreden met een leuk plastic tasje. Of het moet een ArtBag zijn. Dan ben ik wel bereid om er geld aan uit te geven. Steun ik meteen een goed doel. Wat ik dan ook regelmatig doe. Zodat ik ondertussen een aardige ArtBag collectie heb opgebouwd.

Als vrouw kun je nooit genoeg tassen hebben. En als je budget beperkt is moet je slim zijn. En ook handig met naald en draad. Slim, dat ben ik. En handig met naald en draad dat is mijn moeder. Wat ze al regelmatig op haar blog In de weer heeft laten zien. Wat niet wil zeggen trouwens dat mijn moeder niet slim is. Een perfecte combinatie. Dus toen ik een tijdje geleden voor een "project" op zoek was naar een leuke tas, hebben we de koppen bij elkaar gestoken en zijn aan de slag gegaan.

Als vrouw kun je nooit genoeg tassen hebben. Zo denkt het merk Longchamp er ook over. Mijn moeder heeft jaren geleden eens uit een tijdschrift een advertentie van een Longchamp tas gescheurd met het idee het ooit nog eens te gebruiken. En nu was het "project" daar. Dus zijn we gaan meten en passen; Hebben we het patroon gemaakt; Zijn we op strooptocht gegaan voor materialen; En is mijn moeder vervolgens aan de slag gegaan. Het is nog een proefmodel. Maar daardoor niet minder geslaagd. Zie hier het resultaat. Een tas waarin alles past wat een moderne vrouw nodig heeft. En helemaal hot in de kleurcombinatie van deze zomer, zwart/wit.

Kortom, a FBLS Bag.

De werkbeschrijving van de tas is binnenkort te lezen op In de weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.