dinsdag 14 mei 2013

I wonder about.................

Ik ben een redelijk fanatieke instagrammer. Met mijn smartphone maak ik foto's van wat ik om me heen zie, waar ik me over verwonder, en wat me bezighoudt. Soms zie je dat hier terug, en anders ga je maar een account aanmaken, zodat je me kunt volgen, en ik jou. Vandaag laat ik je hier zien waar ik me mee bezig hou. Op zolder staat een doos waar ik meestal rond mei even in kijk. Honderden foto's zitten er in. Van feestjes, vriendinnen, vriendjes, huizen, slaapkamers, zomerkampen met de scouting, lachende kinderen en vrolijke mensen. Ook van mensen die er helaas niet meer zijn, in het bijzonder mijn moeder. Morgen zou ze 70 zijn geworden, als ze helaas niet ook aan die vreselijke ziekte was gestorven. Daarom een paar foto's van haar, samen met mij.

Om eerlijk te zijn ben ik een beetje gemakzuchtig geweest, en heb ik met mijn Iphone deze foto's gefotografeerd, maar het gaat om het plaatje vandaag. En die onderste foto is wel typisch voor mijn moeder en mij. Met ons witte huidje tijdens een warme voorjaarsdag in de tuin, als zonaanbidders wel aan ons besteed. En nu ik de foto's zo naast elkaar zie, mijn moeder kocht blijkbaar niet elke twee jaar een nieuwe bril, net als ik :-). Of waren die zware brillen ├ęcht zo lang in de mode?

Da's nou zo leuk aan foto's, de verwondering die ze steeds weer oproepen bij me. Waar ik eigenlijk ook naar op zoek was, heb ik ook gevonden. Daarover lezen jullie later nog meer, maar ik wilde alvast wel een voorproefje geven.


 To be continued..................................

2 opmerkingen:

  1. Hartverwarmend en o zo herkenbaar Jenneke!
    Een prachtig stukske om te lezen....
    Zo tijdens een slaapdienstje op het werk met op de achtergrond alleen maar snurkende pubers leest dit heerlijk weg!

    groeten,
    Gijs

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.