maandag 3 juni 2013

De juiste schoen

Schoenen zijn een precaire ding. Zeker als je schoenen zoekt bij een specifiek kledingstuk. Laten we zeggen een Fabulous Dress. Ze moeten het juiste model hebben, de juiste kleur, ze moeten eigenlijk al vrij snel als gegoten zitten. Want tenslotte sta en dans je er de hele avond op. En het liefst moeten ze van goede kwaliteit zijn en ook nog voor een betaalbare prijs. Voor mij komen daar nog een paar dimensies bij. Ze moeten namelijk een hoge hak hebben zodat ik ook zichtbaar ben in een zaal vol met langere mensen, wat al snel het geval is. En tenslotte mogen ze niet te smal zijn. Ik heb nu eenmaal niet de voeten van Assepoester. Eerder die van een van de boze stiefzusters.

Nu vind ik de reclames van Zalando hoogst irritant. Al die gillende keukenmeiden en die gillende postbodes. Ik snap die mannen wel. Het is om gek van te worden. Maar het concept werkt wel. Gratis thuis bezorgd en gratis retourneren. En je mag alles drie maanden op zicht houden. Bovendien hebben ze veel, heel veel. Ook schoenen. In alle kleuren, modellen en maten. Voor de juiste schoen ben ik daarom gaan shoppen bij Zalando.

Vrijdag werd een gigantische doos bezorgd met daarin zes paar schoenen. Toen ik de doos zag ging ik bijna gillen. Onder Bo's kritische leiding ben ik de schoenen gaan passen. En de schifting was al snel gemaakt. De ene was niet de juiste kleur, de ander was niet mooi en voor een paar had ik gewoon een teen teveel. Uiteindelijk bleven er twee paren over. En ach. Ik heb besloten ze allebei te doen. De ene omdat de kleur en het model perfect bij een zekere Fabulous Dress passen. En het andere paar? Omdat het gewoon een grappig en zomers schoentje is.

Welke het zijn geworden? Dat vertel ik nog niet. Dat zie je binnenkort op deze blog en in FBLS magazine.
Maar je mag wel raden. Veel succes.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.