maandag 3 juni 2013

Fabulous Dress

Bij een Fabulous Party hoort een Fabulous Dress. En als je in je uitnodiging zegt dat je van Glitter & Glamour houd dan schept dat verwachtingen. Dus is deze Fabulous Forty op zoek gegaan naar 'de jurk'. In tijdschriften, op het world wide web, in winkels, in boeken en films. Mooie jurken genoeg. In alle kleuren, stijlen en materialen. Maar zoals dat meestal gaat als je op zoek bent naar iets. Dan vind je het niet. Het is altijd wel wat. Tegen een Fabulous Dress of een Fabulous wat dan ook moet je gewoon aanlopen. En gelukkig gebeurde dat een tijdje geleden. Ik liep er letterlijk en figuurlijk tegenaan. Op het moment dat ik 'de dress' zag was ik verkocht.

Nu moest ie alleen nog even gemaakt geworden.
En wie anders dan de beste kleermaakster van het land heb ik gevraagd om dit voor mij te doen. Diegene die ook mijn trouwjurk zo prachtig werkelijkheid heeft laten worden. Mijn moeder.

Nu kon ie dan gemaakt worden.
Maar dan ben je er nog niet. Dan moet er nog een patroon komen. Lang leven het internet. Het patroon was snel gevonden en besteld. Dus konden we door naar de volgende stap, materiaal voor de jurk. Want zonder materiaal, geen jurk. Anders wordt het een beetje zo'n 'nieuwe kleren van de keizer' verhaal. We zijn naar Den Bosch getogen. Naar Hoofs
stoffenhuis. Een favoriet adresje voor mooie stoffen en een uitgebreid assortiment aan fournituren. Hoofs was een goede keuze. En na wat wikken en wegen, passen en meten hebben we daar de stof, voering en knopen voor de Fabulous Dress gekocht. Eigenlijk waren er eerst de knopen en daarna de stof.

En nu...nu moet ie alleen nog even gemaakt worden.

Nieuwsgierig geworden? Hierbij een tipje van de sluier.
Wil je de jurk zien. Houd dan deze blog in de gaten. Want over een paar weken is het eindresultaat hier zichtbaar. Dan vertel ik je ook waar het idee vandaan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.