maandag 10 juni 2013

Sex & the City - Guilty Pleasure

Shhht, do not insult the clothes, verzuchtte Carrie Bradshaw toen ze gehuld in Chanel (dat dan weer wel) financieel aan de grond zat. Gelukkig was daar Mr. Big om het op te lossen.
Het dagelijks leven is wat minder eenvoudig, want wie heeft er wel eens in een blouse van Chanel zitten janken omdat ze haar rekeningen niet kon betalen. Ik niet, want ik heb geen blouse van Chanel.



Sinds de serie is afgelopen is er voor mijn gevoel nooit meer een echte goede vervanging voor Sex & the City gekomen. Desperate Housewives: ik woon zelf in een stad waar "nooit" iets gebeurd. Girls: ik ben er te oud voor, hoe herkenbaar ook. Grey's Anatomy: Meredith Grey moet niet zo zeuren met McDreamy, maar gewoon genieten. Maar die vier New Yorkse dames, they Rock! De afgelopen maanden zond RTL 8 de herhalingen uit. De serie heb ik op DVD, en toen we ooit drie maanden geen tv hadden (hello nieuwbouwwijk) heb ik alle afleveringen bekeken. De vele herhalingen op tv nopen in onze natte zomers tot het kijken van een DVD, en ook dan kwamen de dames vaak tevoorschijn. Toen gingen ze ook nog twee films maken, die, je raadt het al, ik ook al een paar keer heb gezien. En nu, nu val ik er soms weer in bij het zappen, en blijf ik hangen.

Waarom? Die vraag krijg ik vaker, zelfs van vriendinnen die ook heus van fashion en mannen houden, zeer geëmancipeerd zijn en die ook tenminste zijn begonnen aan 50 shades of Grey. Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet, want Carrie Bradshaw is eigenlijk maar een dramaqueen eerste klas. Bovendien is Mr Big slechts in één scene echt onvergetelijk leuk. En dat is in de eerste aflevering. Hij zet Carrie bij haar huis af, en deze dialoog volgt er dan:
Big: Oh, I get it... You've never been in love.
Carrie: Wait... have you ever been in love?
Big: Abso-fucking-lutely!
Hij doet dan iets met zijn wenkbrauwen, en sinds ik dat zag ben ik "hooked". Maar dat had je vast al bij de tweede alinea begrepen. Dus mocht het regenen deze zomer, dan zit ik met mijn cosmopolitan op de bank. Gekleed in mijn grijze vestje, wat eigenlijk een insult to fashion is. Te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.