woensdag 24 juli 2013

Instagram

Ik ben geen gadgetfreak, laten we dat voorop stellen. En ik ben meestal
de laatste die weet wat er speelt op Social Media gebied. Maar toen een aantal jaren geleden de IPad op de markt kwam was ik direct verkocht. Sindsdien zijn we onafscheidelijk mijn IPad en ik. Het is mijn gateway to the world. Het is mijn agenda, mijn adresboek, mijn krant, mijn bibliotheek, mijn laptop. Ik zit nog weinig achter de computer. Social Media (Twitter en Facebook) en mijn mail houd ik voornamelijk bij via mijn tablet. En sinds ik, als cadeau voor mijn 40ste verjaardag, de nieuwe IPad heb gekregen van mijn man en kinderen kan ik ook foto's maken. Wat ik dan ook regelmatig doe. Het enige wat ik niet kan met deze wonderbox is bellen. Maar ik kan wel Skypen en dat doe ik dan

ook wel eens. Ja ik ben echt een moderne vrouw. Niet iedereen zal het daar mee eens zijn. Mijn vriendinnen beklagen zich regelmatig over het feit dat ik nog geen smartphone heb. Want dan kan je Whats Appen of Appen zoals het dan heel populair heet. Eerlijk gezegd heb ik nog niet kunnen ontdekken wat ik daaraan mis. Ik kan namelijk e-mailen, berichten versturen, chatten op Facebook en ik beschik ook nog over een Nokia die kan bellen en sms'en. Fantastisch hè, een mobiele telefoon waarmee je kunt bellen. In ieder geval, waar heb je een smartphone voor nodig als je een IPad hebt en een Nokia.

Ik doe dus alles met dat ding en was zeer tevreden. Tot ik Instagram ontdekte. Ik weet het. Ik kom er
een beetje laat mee. Maar toch. Ik zag iedereen om mij heen met een smartphone bezig met dat nieuwe Social Media en ik dacht dat wil ik ook. Foto's maken, bewerken en delen met de wereld. Maar ja, ik had geen smartphone. Balen hoor. Nu kon ik eindelijk overal foto's maken zonder met een fototoestel rond te sjouwen en nu was ik nog beperkt. En ik dacht 'Waarom
hebben ze dat niet voor de IPad'. En even, heel even heb ik overwogen om er dan toch maar een aan te schaffen. Tot een goede vriendin mij erop wees dat er wel een IPad versie is. Instapad heet het. Het kost even wat tijd om het te installeren want je moet ook Instagram op je tablet zetten en dan via Instapad redirecten. Vraag me niet waarom maar het is zo. Maar als het dan eenmaal werkt dan kun je aan de slag. en dat doe ik dan ook. En ik vind het zo leuk. Foto maken, sfeer bepalen, beetje overbelichten, beetje onderbelichten, fade out randje eromheen, kadertje erom en delen maar. Met je vrienden of de hele wereld. iedere foto is gegarandeerd een succes. En als je dan ook nog geliked wordt dan is
het helemaal perfect. Ik probeer een paar keer per week een foto via Instagram de wereld in de gooien. Dus wil je me meer van me zien zoek dan op instagram naar dewitski. En probeer het zelf ook eens.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.