dinsdag 16 juli 2013

Kijkje op de catwalk

De zomer is net een beetje begonnen, na een hele lange winter, maar in magazines en winkels is de herfst/winter collectie voor dit jaar al weer te zien. En het worden twee kleurrijke en bonte seizoenen. Letterlijk en figuurlijk. 22 stijlen of trends heeft Vogue Nederland gespot. Maar omdat je nu eenmaal niet alles mooi kunt vinden hierbij een selectie van mijn persoonlijke voorkeuren.

Statement coat
Roze is niet mijn ding. Maar mantels wel. En dit jaar is het blijkbaar trend om deze mantels oversized en bij voorkeur
in poederroze te dragen. Over de kleur heb ik nog mijn twijfels, maar naar die oversized mantel ga ik zeker op zoek.

Borrowed from the boys
Het mannenpak in krijtstreep, pied-de-poule of Prins of Wales ruiten. Hiermee combineer je meteen twee trends. Want ook ruiten zijn in dit jaar. Volgens mij heb ik nog een pied-de-poule in de kast hangen. En moeders, hangt er niet nog ergens een streepje of ander ruitje in de maak. Mijn huidige mannenpak is echt aan vervanging toe.


A-lijnrok
Hier hiep hoera. Geen korte rechte strakke rokjes deze winter maar een mooi A-lijnrok tot op de knie of erover. De mannen zullen er niet blij mee zijn maar het draagt wel lekker. Volgens Vogue met platte schoenen. Maar ik zeg gewoon een mooi pump eronder of een enkellaarsje met hak.

Bikerjack
Ben ik even blij dat ik vorig jaar in de uitverkoop nog toch nog dat korte leren jackje heb gekocht. Misschien niet echt een bikerjack, want daar zitten ritsen in. Maar nog prima te dragen dit jaar.En altijd mooi te combineren met rokken en broeken.

Tweed
Nog iets wat we lenen van de mannen. Tweed in verschillende ruiten. Maar dan in mooi getailleerde jasjes, rokken en mantels.


Eco-fur
Eco-fur oftewel nep bont. Je moet er iets van maken en je mag er alles van maken. Jasjes, jackjes, mantels, truien, broeken. Eco-fur er op los. Het is altijd goed deze winter.

Transparant
Stoer en fragiel. Het zijn de modeseizoenen van de tegenstellingen deze keer.

Blauw
Blauw is mijn lievelingskleur.

Digitale prints en Ruiten
Het mag allemaal heel bont en kleurig zijn dit jaar. Of zwart wit.

Taille
De taille is weer terug en mag zichtbaar zijn. Of je nu een broek draagt of rok. De taille wordt geaccentueerd met een riem. Zelfs over jassen.



2 opmerkingen:

  1. Goed bezig zeg, de laatste dagen.
    En inderdaad.......ze hangen er nog alletwee, halfklaar.........dus ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenkort mischien toch maar een keer afmaken dan.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie.