zondag 27 oktober 2013

Het Diner; one minute of fame


Deze week heb ik het boek 'Het Diner' gelezen van Herman Koch. Na Nachtfilm was het tijd voor wat luchtiger literatuur. Nou ja luchtiger. Uiteindelijk, als je de laatste bladzijde hebt gelezen en je legt het boek weg en je laat het een tijdje bezinken,  zijn boeken van Herman Koch niet echt luchtig te noemen. Toch lezen ze wel lekker weg. 


Het Diner, da's toch al een tijdje geleden uitgekomen. Hoor ik je denken. Klopt. Ik ben er ook wat laat mee. Maar dat heeft een reden. Want maandag 4 november gaat de film 'Het Diner' in première. En Perry en ik mogen erbij zijn. We zijn uitgenodigd om dit unieke moment mee te maken samen met naar ik aanneem de gehele cast en crew. En wellicht ook nog wel de producent ( jazeker, Reinout). En misschien ook nog wel de schrijver. En wie weet nog meer van de rest van wereldberoemd Nederland.

De dresscode is Black Tie. Ja we moeten op chique. En na de film, die natuurlijk laaiend enthousiast wordt ontvangen door iedereen. Een staande ovatie stel ik me zo voor als de aftiteling gaat beginnen. Na de film gaan we nog even borrelen. Dus stel je voor dat ik tijdens dat borrelen aan de praat raak met de schrijver. Dan moet ik op zijn minst het boek hebben gelezen en er een mening over hebben. Toch...?

Dus wil je weten wat ik van het boek vond en van de film en hoe het Perry en mij is vergaan op de rode loper. Dan kun je twee dingen doen. Volgende week maandag of dinsdag naar RTL Boulevard kijken of deze blog in de gaten houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.