dinsdag 22 oktober 2013

Intrigerende hakken



Helemaal blij was ik, met mijn nieuwe Vogue met Victor&Rolf special. Ik heb deze oktober issue al een week in huis, maar had tot vanavond pas tijd om te lezen. 

Wat ik eerst altijd doe is er even vluchtig doorheen bladeren. Even peilen wat er allemaal in staat en wat mij interessant lijkt. Vervolgens ga ik de betreffende artikelen, fotoshoots of items helemaal uitpluizen en doorlezen. Vandaag kwam ik echter niet verder dan het vluchtig doorbladeren, want op pagina 41 bleef ik steken. De kop van het item, nou ja kop. Noem je iets wat rechtsonder om een pagina staat kop? Maar goed, laten we het gemakshalve even kop noemen. De kop schreeuwde 6-inch heel. En die trok al direct mijn speciale aandacht. Want high heels zijn zeg maar helemaal mijn ding. Echter, wat las ik tot mijn grote schrik in de eerste drie regels. Victor&Rolf vinden hoge hakken ouderwets. Een hakje mag wel maar niet zo hoog. 6 centimeter max. De heren willen graag wat dichter bij de grond. De heren willen graag (en ik quote) 'iets geaarder zijn als gevolg van de crisis'.


Wat krijgen we nu. 6 centimeter. Wat is dat nu voor een hoogte. Dat is niks. Niet eens de moeite waard om over na te denken, 6 centimeter. Ik wil niet geaarder of aardser. Ik wil de aarde ontstijgen. Het liefst naar zo'n grootst mogelijke hoogte. En met mijn 164 is 6 centimeter extra dan gewoon niet toereikend. Daar doe ik het niet voor. Dat voelt alsof er een stuk van mijn been is geamputeerd. Met 6 centimeter voel ik me nog kleiner dan ik al ben. Lichte paniek overviel mij dus na het lezen van deze eerste regels.

Maar gelukkig. Nadat ik mezelf weer had herpakt en alle moed bij elkaar had geraapt om verder te lezen kwamen ik en ook Voque en vele ontwerpers met mij tot de conclusie dat veel vrouwen gewoon graag een goed paar hakken draagt. En dan niet een hak met een lullige 6 centimeter maar een serieuze 6 inch. Tjakka, now we are talking. En zo'n hak noemen we dan niet gewoon hoge hak maar intrigerende hak. Omdat er niet alleen iets gedaan wordt met de hoogte maar ook met de vorm.

Dus dames, wees gerust. High heels blijven gewoon in de mode. Want zo kan het dus ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.