vrijdag 11 oktober 2013

Koffie Conversatie

Sta ik vanochtend bij de koffieautomaat op mijn werk, komt er een, voor mij geheel onbekende, jongeman uit de WC die zegt 'ha lekker koffie'.
Nu was ik inderdaad koffie aan het tappen voor mijn collega's. Dus ik vraag 'zwarte koffie?'

'ja zwarte koffie' antwoord de jonge man. 
 
'dan heb je geluk' zeg ik.

'this must be my lucky day' zegt de jongeman 

'misschien moet ik vandaag maar eens een staatslot kopen' zeg ie vervolgens.
'moet je doen' zeg ik, breed lachend.

'ik heb al zoveel pech gehad in mijn leven je zou denken dat moet een keer beter gaan' zegt ie vervolgens.

De brede glimlach op mijn gezicht bevriest en ik denk 'oh'. 

'Is het zo erg?' vraag ik vervolgens. Je moet toch iets.
'nou ik ben niet de luckiest guy in the world.' antwoord de jongeman. 

En ik denk 'oh jee hier heb ik geen zin in. Zo meteen gaat ie zijn levensverhaal nog vertellen'. Is dat ego├»stisch van me?
Gelukkig is op dat moment de automaat klaar. 

Plechtig overhandig ik hem de beker warme dampende koffie. 'alsjeblieft' zeg ik 'misschien begint vandaag wel je geluk.'
'Ja misschien wel' zegt hij en loopt weg.

Lichtelijk opgelucht tap ik verder. Bij de thee begint de automaat echter te piepen en begint er een rood lampje te branden. Er komen geen bekers meer uit.


Ik hoop niet dat die jongen zich heeft verslikt in zijn koffie en erin is gebleven.
Hoeveel pech kun je hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.