dinsdag 12 november 2013

STOUT, FBLS, BLOND en ANTIGLAMOUR

Vriendinnen die elkaar de vriendschap verklaren en die de rest van de wereld willen laten delen in die vriendschap.

Vandaag werd het boek Antiglamour van Carice van Houten en Halina Reijn bezorgd. En wat een leuk boekje. Boekje, dat mag ik zeggen want de dames noemen het zelf geloof ik een handzaam tafelboek. Een soort van kruising tussen een glossy magazine en een vriendinnenboekje. Het doet me weer heel erg denken aan FBLS magazine. Waar mijn vriendin en ik ook een stukje van ons leven lieten zien. Een kijkje in het verleden en heden met een knipoog naar de toekomst met mode en lifestyle als rode draad. Alleen zijn wij natuurlijk geen BN'ers.

Ik blijf het toch een beetje frappant vinden dat bekende mensen, mensen die regelmatig in de spotlights staan en volgens mij buiten die spotlights heel erg gesteld zijn op hun privacy, ons toch graag een kijkje laten nemen in hun privéleven.

Marlies Dekkers en Heleen van Rooy hebben het gedaan met STOUT. Al is het met die vriendschap niet helemaal goed afgelopen.
BLOND heeft het laatst gedaan met hun magazine en nu Carice en Halina met Antiglamour.

En misschien is dat wel de reden van dit soort boeken. De buitenwereld laten zien hoe gewoon beroemdheden eigenlijk zijn. Met hun eigen onzekerheden, onhebbelijkheden en kwaaltjes zoals wij gewone mensen. Dat het niet allemaal glitter en glamour is. En dat is dan meteen de tegenstelling met FBLS. Waarin wij gewone stervelingen graag lieten zien dat ons leven wel een beetje glamour kan zijn.

Antiglamour is een leuk boekje dat je gemakkelijk in je tas stopt om het af en toe eens tevoorschijn te halen en een stukje te lezen. Of om op tafel te leggen en er lekker in te bladeren. En is het uiteindelijk niet gewoon de droom van alle vriendinnen om ooit een keer je eigen Glossy of Style Bijbel uit te geven?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.