woensdag 15 januari 2014

Free Fashion Challenge (FFC) Update

Anderhalve week geleden liet ik jullie via deze blog weten dat ik voor 2014 gestopt ben met kleding kopen. En ik kan jullie met trots mededelen dat het goed gaat. Ik heb nog niets gekocht. Ik mis ook nog niets. Tot nu toe voelt het eigenlijk heel bevrijdend. Men name als ik in mijn mailbox zonder erbij na te denken alle inkomende mail van al die webshops kan deleten, Zalando, Zalando Lounge,Wehkamp, IDIVA, Shop Vip.com. Niets mee doen, weggooien die mail. Schoont lekker op.

Nadat ik mezelf had ingeschreven voor de FFC kreeg ik een paar dagen later mijn eerste opdracht:
Inventariseer alle kleding die je hebt. Wat heb je. Wat draag je. Wat draag je niet. Wat vind je fijn zitten. Wat niet. Zijn er stukken bij die je al een jaar of meer niet hebt gedragen. Zijn er stukken bij die misschien een bepaalde emotionele waarde hebben. En als extra opdracht Clean out your wardrobe.

Vanochtend ben ik een paar uur bezig geweest met deze inventarisatie. Eerst heb ik alles uit mijn kast gehaald en op bed gelegd. Vervolgens heb ik per kledingstuk gekeken wat het is, welke maat, welke kleur en bij mezelf gedacht 'ga ik dit nog dragen'. Tot mijn eigen verbazing kwam ik kledingstukken tegen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had en die nog heel draagbaar zijn. En terwijl ik zo bezig was heb ik heel wat nieuwe combinaties bij elkaar
verzonnen. Het zijn ook heel wat kledingstukken. En ja, ook ik heb kleding in mijn kast hangen waarvan ik denk 'waarom'. Waarom heb ik 4 zwarte broeken, drie blauwe jeans, en 5 zwarte colbert. Allemaal net iets anders, maar toch. Weggooien die ik niet zoveel. Maar ik heb er wel zo'n 4 kledingstukken tussenuit gelaten. Twijfelgevallen zal ik maar zeggen. Weggooien doe ik ze nog niet want je weet maar nooit. Maar ze hangen niet meer in mijn kast. Bijkomend voordeel, mijn kast is ook weer
eens opgeruimd.

Resultaat van een ochtendje inventariseren:


22 paar schoenen
17 sjaals
23 truien en shirts
6 rokken
7 bloezen en tunieken
10 broeken
13 jasjes en colberts
6 jurkjes
3 leggings

En dit is alleen nog maar mijn wintercollectie.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.