donderdag 20 februari 2014

FBLS Logo; 4 EveryBody

Een tijd geleden vroeg een goede vriendin of Perry en ik voor haar een logo wilden ontwerpen voor haar eigen bedrijfje. Natuurlijk zijn we aan de slag gegaan. Perry en ik doen dit wel vaker. Als team hebben we een duidelijke rolverdeling. Ik ga aan de slag met het idee. We perfectioneren het samen. En Perry zorgt voor de uiteindelijke uitwerking. Uiteraard alles in overleg met de opdrachtgever.

In dit geval was de opdrachtgever Els Boesewinkel. Sinds een aantal maanden is ze de markt op gegaan als personal trainer. En bij een eigen bedrijfje hoort natuurlijk een eigen logo.

De opdracht
De opdracht was vrij simpel. Ze wilde een logo en een korte slogan. De naam van haar bedrijf is Eb-sports.
Eb staat voor haar naam Els Boesewinkel en voor Everybody of Every body. Ze is personal trainer maar geeft ook groepslessen RPM, Spinning en Xco. Sporten en gezond bezig zijn dus, voor iedereen.

Verder mochten we ons helemaal uitleven is vorm en kleur.
 De filosofie
Els is een echte sportfanaat, down to earth, hip, fanatiek en enthousiast. Haar persoonlijkheid en natuurlijk het sportaspect moest voor mijn gevoel dan ook terugkomen in het ontwerp.

Omdat Els niet is van de tierlantijnen heb ik het ontwerp zo strak en stilistisch mogelijk gehouden. Krachtige lijnen die een duidelijk beeld moeten neerzetten.
Het logo moest zowel in zwart/wit als met een kleuraccent duidelijk en mooi overkomen. Het kleurgebruik heb ik daarom beperkt tot 1 kleur. Mijn keuze was rood en daar was Els het gelukkig helemaal mee eens.
De slogan is misschien heel voor de hand liggend. Maar daardoor wel duidelijk en passend bij de filosofie van haar bedrijfje. Ze is er voor iedereen, het is voor iedereen en iedereen kan het. Tevens komen op deze manier ook de letters van Eb-sports terug in de slogan.
Tot slot we hebben ook nog haar naam (Els) heel subtiel in het logo verwerkt. Maar dat is voor de vakfreaks en de heel oplettende mensen onder ons.

Het ontwerp
En dit is dan het uiteindelijke ontwerp geworden.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

En ben je ge├»nteresseerd  in wat Els doet en kan ze jou misschien helpen met het bereiken van je doelen. Via dit mail-adres kun je haar bereiken info@EB-Sports.nl.







1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.