dinsdag 25 februari 2014

FFC update; opdracht 4 Hunt for that happy feeling

De eerste 2 maanden van mijn FFC zitten er bijna op. En zoals beloofd hierbij weer een update. Om te beginnen gaat het nog steeds goed. Ik heb nog geen afkick verschijnselen, zullen we maar zeggen. Terwijl ik toch gewoon cold turkey ben gegaan. Wat ik wel merk aan mezelf is dat, als ik in modebladen kijk of langs winkels loop, mijn eerste reactie niet is 'oh shit ik mag niets kopen' maar dat ik in gedachten mijn garderobe langsloop en denk 'kan ik daar iets mee'. Denken in oplossingen en niet in problemen. Zo langzaamaan verschijnen overal in winkels en tijdschriften de lente/zomer collecties. En ik ben zo blij dat zwart/wit de kleuren voor dit jaar gaan worden. Maar ook met pastels, blauw en grafische prints. Vooralsnog voorzie ik dan ook nog niet echt problemen.

Buddy
De vorige keer was ik op zoek naar een buddy. Ik had een paar mensen die ik wilde vragen maar ik heb in mijn bericht ook gezegd dat spontane aanmeldingen natuurlijk altijd welkom zijn. En ja hoor. Zowaar was er iemand die zich spontaan aanbood om Buddy te zijn, manlief Perry. Nu had ik de makkelijke weg kunnen kiezen door voor een van mijn goede vriendinnen of mijn moeder te gaan. Maar ik heb besloten ook deze uitdaging aan te gaan. Want dat gaat het op zijn minst worden aangezien Perry de eerste was die riep 'een jaar lang geen kleding kopen. dat kun jij niet.' Wat het dan meteen ook voor Perry een uitdaging maakt om een echte Buddy te zijn.
Nou hij kan zich gaan uitleven want ik heb inmiddels opdracht 4 ontvangen. Maar daarover later meer.

Probleempjes
In de laatste update heb ik ook verteld dat ik tegen mijn eerste probleempje of uitdaging was aangelopen. Ik had 2 panty's kapot getrokken. Inmiddels heb ik een panty geruild tegen een panty met mijn moeder. Die mijn panty echter niet nodig. Daarna hebben we geprobeerd de panty symbolisch te ruilen tegen riemen. Maar achteraf gezien kon ze de riemen ook niet gebruiken. Dus daar moet ik nog wat op vinden.
Zo ook voor de volgende uitdaging; er zit namelijk een schuur in mijn favoriete spijkerbroek. Ongelooflijk maar waar en ik heb geen idee hoe ik eraan kom maar hij zit er wel. Dat wordt dus oplappen. Ik zit eraan te denken om er iets op te maken wat juist heel erg opvalt. Iemand nog ideeën? Misschien mijn Buddy? De volgende keer zullen jullie het zien.

Opdracht 4
Stoppen met shoppen betekent ook; niet meer dat fijne gevoel van iets nieuws scoren. Ik kan die behoefte nog redelijk bevredigen door het kopen van kleding voor de kids of door het kopen van boeken of tijdschriften. Maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. De vierde opdracht gaat hierover. Hunt for that happy feeling door op zoek te gaan naar nieuwe combinaties en vervolgens in je eigen kledingkast te shoppen om deze combinaties te maken. Schrijf ook de complimenten op die je krijgt als je deze nieuwe combinaties draagt.

Nu wordt deze opdracht gezien het nogal basic karakter van mijn herfst/winter garderobe op zich al een hele uitdaging. Persoonlijk zie ik meer mogelijkheden bij mijn lente/zomer kleding. Maar je weet maar nooit. En wie weet komt mijn Buddy nog met verrassende ideeën. We gaan er in ieder geval mee aan de slag. Dus blijf deze blog in de gaten houden voor het resultaat.




1 opmerking:

  1. Leuk al die opdrachten, ik had me ook aangemeld maar nog geen enkele opdracht gekregen.
    Voor het gat in de spijkerbroek zijn er genoeg oplossingen, ( denk aan stiksels, borduursels, stofjes, knopen, draden, fototransfer, kralen ) alleen moet je weten waarbij je hem meestal draagt. Succes !!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.