zondag 16 maart 2014

De week in Instagram; week 11

Maandag; Bo mocht een boekje uitzoeken om voor te lezen. Toen ze pas was geboren kocht ik dit boek. Ze is er eigenlijk nog een paar jaar te jong voor. Maar ja, het is wel '100% Bo' natuurlijk.

Woensdag; vandaag was het nationale luizen dag. En natuurlijk had Bo luizen. Vandaag mocht het tenslotte. Dus mijn poetsochtend was nogal kort. Rond tien uur werd ik gebeld met het verzoek Bo op te halen van school. Ze had geen luizen maar wel neten. Toch behandelen. Precies op tijd klaar voor een telefonisch project overleg met collega's. Daarna snel Brun ophalen, eten, spullen pakken en naar TOZ voor een proefles tennis voor de kinderen. Naar huis, snel eten koken en Bo naar het zwemmen.
Lekker relaxen, zo'n woensdag vrij.

Donderdag; in het kader van de week van het geld en bank voor de klas heb ik, samen met een collega van Van Lanschot, drie gastcolleges gegeven. Met 2 groep 6 klassen en 1 groep 7 klas hebben we de Cash Quiz gespeeld. Heel leuk om te doen en wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Goed opgezet, goed afgestemd op de doelgroep en de kinderen deden enthousiast mee.

Vrijdag; het is deze week Boekenweek. En ik mag misschien geen kleding kopen, maar wel boeken. Wat ik dan ook heb gedaan. Een boek van een voor mij nog onbekende schrijver (Jonas Jonasson 'De zonderlinge avondturen van het geniale bommenmeisje') . Ik heb inmiddels al wat bladzijden van het boek gelezen en tot nu toe bevalt het me prima. Het gratis Boekenweek geschenk met treinkaartje heb ik gedoneerd aan mijn ouders.
Omdat mijn ouders zaterdag komen eten had Perry alvast boodschappen gedaan. Met o.a. als resultaat dat we nu een miniem kruidentuintje in huis hebben.

Zaterdag; Bo was eindelijk zelf door het gat gezwommen. Dat moest gevierd worden met een cadeautje. Brun mocht natuurlijk ook een kleinigheidje uitzoeken. Een Dino fossiel. Maar daar moest hij wel wat voor doen. Het moet uit het ei gehakt worden. Als een echte archeoloog aan de slag met een hamer en beitel. Het resultaat mag er zijn.
En weer een prachtige bos bloemen gehad van Perry om het huis op te vrolijken.
's Avonds kwamen mijn ouders eten. We eindigden een middag en avond eten met een heerlijke cheesecake.

Zondag; een relaxte ochtend met de kinderen. Zaterdag was het ons gelukt om online kaartjes te bemachtigen voor Pinkpop zondag. Ondanks dat de site na een half uur al plat lag. Voor ons geen lange rijen bij de kassa dus. De CD Kiosk in Oss heeft er op zondag zelfs het 8 uur journaal mee gehaald. Om ons voor te bereiden luisteren we nu het Pinkpop programma via Spotify. En Brun genoot samen met papa van Limp Bizkit.
's Middags moest Perry zijn eerste wedstrijd tennissen en gewonnen. De kinderen vermaakten zich ondertussen in de speeltuin op het terrein.
's Avonds eten bij opa en oma van Herpen. Perry en ik zijn nu 12 dagen aan het vasten. En het lukt aardig. Ondanks alle verleidingen.














Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.