donderdag 6 maart 2014

Fabulous Diner


cover feelgood food

Zaterdag 1 maart zijn mijn peetoom en peettante komen eten. Dit doen we al een aantal jaren. Een mooi moment om eens uitgebreid te koken en bij te praten over van alles en nog wat. We nemen dan ook altijd volop de tijd om het eten te bereiden en om ervan te genieten. Volgens mijn oom en tante is het heel grappig om Perry en mij samen bezig te zien in de keuken. Ze verbazen zich volgens mij keer op keer vooral over Perry en hoe professioneel hij bezig is of lijkt.

Een aantal weken van tevoren beginnen de voorbereidingen met het uitzoeken van recepten. De kookboeken van Jamie Oliver zijn meestal favoriet. Maar dit jaar had ik eens een ander kookboek uit de kast getrokken. Het Feel Good Food kookboek met daarin 30 recepten van over de hele wereld. De recepten zijn uitgekozen door 30 Nederlandse BN'ers. Met het boek kook je niet alleen de heerlijkste gerechten maar steun je ook nog eens de stichting Free a Girl.

Omdat Perry en ik in de waan van de dagen normaal gesproken niet uitgebreid koken is het iedere keer weer spannend wat het gaat worden. Of het ├╝berhaupt gaat lukken en of het smaakt en natuurlijk of onze gasten het lekker vinden. Maar ze komen ieder jaar weer terug en zijn gelukkig altijd enthousiast.  Zo ook dit jaar. Het hoofdgerecht werd door mijn peetoom zelfs drie keer opgeschept. Het was ook allemaal erg lekker en het zag er ook nog eens mooi uit.

Het thema van dit jaar was feestelijk, variatie in groenten en kaas. Hieronder vind je het vier gangen menu met de link naar de verschillende recepten. Lijkt het je iets en ga je ook een paar van deze heerlijke recepten proberen. Laat me dan gerust weten wat jij ervan vond.

Soep
Oma's groentesoep met balletjes

Voorgerecht
Aubergine uit de oven met geitenkaas

Hoofdgerecht
Koolviscasserole 
Dit hoofdgerecht heb ik geserveerd met wilde rijst

Nagerecht
Cheescake 
Met dit gerecht ga ik nog en keer in de rebound. De smaak was namelijk heel goed maar de structuur niet. Die gaan we daarom binnenkort nog een keer overdoen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.