woensdag 19 maart 2014

S.H.O.E.S; Over hoge hakken en echte liefde

Dat ik een heel jaar geen kleding en accessoires mag kopen betekent niet dat ik niet mag kijken naar kleding. En dus ben ik, dinsdag 18 maart, samen met een goede vriendin naar Rotterdam afgereisd. Daar was in de Kunsthal een expositie van een van mijn favoriete hobby's te bewonderen; Schoenen, heel veel schoenen. Het was ook nog een unieke expositie omdat deze uit drie is gekozen door het publiek en omdat het publiek ook heeft meegewerkt aan de samenstelling ervan. Het is een overzichtelijke minimalistische expositie van de belangrijkste ontwerpers over de jaren heen uit binnen en buitenland. En het laat tevens een mooi tijdsbeeld zien. S.H.O.E.S; Over hoge hakken en echte liefde. De schoen op een voetstuk. Hierbij een paar van mijn persoonlijke favorieten.

Ben je in de Kunsthal ga dan zeker naar 'De Tweede Wereldoorlog in 100 voorwerpen'. Deze zeer persoonlijke en vaak aangrijpende tentoonstelling vertelt de verhalen van de Tweede Wereldoorlog aan de hand van alledaagse en specifieke gebruiksvoorwerpen en symbolen uit die periode. Bij sommige verhalen kreeg ik echt een brok in mijn keel. En wederom verbaasde ik me erover wat mensen elkaar aan kunnen doen. Maar ook hoeveel helden er zijn geweest en hoeveel (veer)kracht er in mensen zit.

Om het culturele dagje wat luchtiger en modischer te eindigen zijn we natuurlijk ook nog de prachtige stoffen, designs en ontwerpen van Marimekko gaan bekijken. Design for a happy life.











Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.