maandag 7 april 2014

De week in Instagram; week 14

Het was de week van stralend weer. Van buiten spelen, buiten drinken, buiten eten en eten van buiten. Back to nature.

Dinsdag; een onbekende plant in onze tuin. En onze tuinvrouw die aan mij vraagt wat dat is. Volgens mij was het een Hortensia. Toen ik 's avonds thuiskwam was er hard gewerkt en zagen de tuin en de  tuinset er weer prachtig uit.

Woensdag; 's morgens was het tijd voor mijn grote hobby; het huis poetsen. In de pauze die ik mezelf gun wel even lekker genoten van het mooie weer en buiten mijn mok met thee opgedronken.
De kinderen wilden naar buiten. Het was ook prachtig weer. In de zandbak, met de gieter en het waterpistool. En natuurlijk buiten eten.
Geheel geïnspireerd door het prachtige weer moest ik denken aan de schilder Dante Gabriel Rossetti en zijn schilderijen van vrouwen in prachtige heldere, zomerse kleuren. Een van mijn favoriete schilders. Niet in de laatste plaats omdat hij een voorkeur had voor vrouwen met rood haar.

Donderdag; gewoon even genieten van wat er in mijn eigen tuin staat.

Vrijdag; de restjes van het eten van de vorige dag aangevuld met wat nieuws en kruiden uit eigen tuin. Resultaat een paar heerlijke salades en zelfgemaakte kruidenboter.

Zaterdag; mijn tulpenbollen waren weer toe aan nieuwe vulling. Deze keer met prachtige paarse tulpen.

Zondag; mijn enige neef en zijn gezin kwamen zondag middag op bezoek en bleven eten. De kinderen keken er al dagen naar uit. Spelen met de grote jongens. En wat hebben ze gespeeld. De hele middag zijn ze met zijn vijven buiten geweest. Natuurlijk was er af en toe wat tijd om te genieten van iets lekkers. En ook grote jongens passen makkelijk onder een parasolletje.






















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.