woensdag 2 april 2014

De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisjep



Atoombommen, Mossad en Zweedse politie, een drankzuchtige ingenieur, een kussenfabriek, een kist antilopenvlees, een domme impulsieve broer en een Zuid-Afrikaans meisje.
Kortom 'De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje' van Jonas Jonasson.

Veel lezers zijn me al voor geweest met reacties op dit boek. En ik sluit me er helemaal bij aan:

'Ik heb enorm gelachen om dit supergoed geschreven boek. Ik beveel het van harte aan. Mijn verzoek aan de auteur: meer!'

'Je leest het boek met een voortdurende glimlach terwijl de schaterlach wacht om uit te breken...'.

'Kijk, als je zin hebt om een heel aangenaam krankzinnig, zeg maar compleet gestoord, leesmoment mee te maken, dan is deze roman echt iets voor jou.'


'Een opgetogen roman in een scherpzinnige stijl en met verrassende keerpunten.'

'Een rauw sprookje, met bijzondere figuren en met recht "zonderlinge" avonturen.'

'Jonas Jonasson heeft opnieuw een boek afgeleverd dat maatschappijkritisch, slapstick en schelmenroman ineen is.'

'Dit boek heeft me heel nieuwsgierig gemaakt naar zijn eerste roman 'De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween.' (Deze laatste is van mezelf.)


1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.