maandag 28 april 2014

FFC update; opdracht 5

De vierde maand zit er bijna op en inmiddels heb ik opdracht 4 gehad.

Draag een week lang de kleding die je bijna of nooit draagt en her-ontdek wat je in je kast hebt hangen. Kleding die je na die week nog steeds niets vind moet je echt weg doen. 

Dus ben ik eens in mijn kledingkast gaan kijken naar stukken die ik bijna nooit of nooit draag. Maar dat zijn er niet zoveel. Ik heb in ieder geval geen kleding in mijn kast hangen waar het prijskaartje nog aan hangt. Natuurlijk heb ik kleding die ik meer of minder draag. Er zijn gewoon wat beproefde concepten die lekker zitten, makkelijk combineren, goed staan. Dus bij gebrek aan 'niet draag' kleding ben ik de zak van Max bij mijn moeder en in mijn eigen garage ingedoken. En daar heb ik toch weer wat pareltjes gered van de ondergang. Zo hebben ik er een prachtige linnen jumpsuit uitgevist die ik inmiddels alweer een paar keer heb gedragen en nog op heel veel manieren kan combineren.

Van oud naar nieuw
Uit een grote vuilniszak met ski kleding van mijn broer en schoonzus heb ik 4 tricot coltruitjes gehaald. Afgelopen weekend, in een creatieve bui, ben ik daarmee aan de slag gegaan. 3 ervan zijn inmiddels getransformeerd tot zomerse shirts en een skate-shirt voor Bo. De vierde is een combinatie van verschillende shirts en is nog niet helemaal klaar. Maar dat komt wel goed. Het voelde weer als vroeger, toen ik samen met mijn moeder van oude lapjes stof kleertjes voor de Barbiepop maakte. Zonder patroon, uit de losse hand. Gewoon een beetje knippen en aan elkaar naaien.

En het resultaat, hoe simpel ook, gaf altijd veel voldoening.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.