maandag 30 juni 2014

De week in Instagram; week 26

De week begon met Oranje en eindigde met Oranje. De kwartfinale hebben we inmiddels bereikt. De Leeuwen van Louis lijken niet te stoppen. Maar er gebeurde nog meer op deze wereld en in en rondom Berghem.

Maandag; Bo was er al vroeg klaar voor. Maandag ochtend was ze al helemaal klaar voor de wedstrijd. Toen het eindelijk zover was ging ze liever buiten spelen met kinderen uit de straat. Samen met Brun. Wel voetballen natuurlijk. De nieuwe generatie spelers wordt in de straten van Berghem klaargestoomd. Brun had ook nog een nieuw werkwoord bedacht. Goalen, tsja waarom ook niet. Daar komt het uiteindelijk op neer. Wie het meeste goalt heeft gewonnen. En schiet je de bal in het verkeerde doel dan ben je af. Het leven is zo simpel. En zo dachten invallers Memphis en Leroy er ook over. De invallers maken het bij oranje.

Dinsdag; Lelies, ik blijf ze mooi vinden en graag fotograferen. Deze zat in de bos bloemen die ik voor mijn verjaardag had gehad. Ik kon het gewoon niet laten om er een foto van te maken.

Woensdag; 's Morgens coaches dag op school en 's middags samen met Bo naar de stad om eindelijk mijn rijbewijs te laten verlengen. En wat een geoliede machine daar zeg. Van tevoren een afspraak maken en gewoon niet hoeven wachten. Nou  ja, heel even dan. omdat ik zelf te vroeg was. En ook aan de kleintjes is gedacht.
Perry is drie dagen thuis om te leren. Dat merk je meteen. En dan valt ook meteen op hoe vader en dochter op elkaar lijken. The Chaos Squad.
Soms kan eten zo onverwacht mooi zijn. Food art.

Donderdag; pannenkoeken eten. Lekker, makkelijk en snel. Soms lijkt het ook nog ergens op. Een robot bijvoorbeeld.
En natuurlijk de openbaring van het jaar door Brun: mama, weet je wat ik het lekkerste vind aan poedersuiker? Dat witte.

Vrijdag; mijn nieuwe hobby, wandelen met Endomundo. Deze keer naar Koolwijk en weer terug. In het kleine dorpje staat dit prachtige kunstwerk. Dat moest gewoon voor eeuwig vastgelegd worden.

Zaterdag; examendag van Perry. 's Middags zagen we elkaar en de kinderen bij de zandsculpturen in Oss. Een prachtige expositie. Leuk voor jong en oud.
's Avonds onder het genot van lekker eten en drinken bij opa en oma voetballen kijken. Een zenuwslopende wedstrijd tussen Braziliƫ en Chili. Uiteindelijk werd deze door strafschoppen in het voordeel van het thuisland beslist.

Zondag; mijn peettante werd vandaag 60 jaar en dat werd groots gevierd. Met heerlijk eten en drinken. En natuurlijk de wedstrijd van Oranje tegen Mexico. De ontknoping kwam aan het eind. Brun was helaas ziek en is met Perry meteen bij aankomst weer naar huis gebracht. Bo heeft zich prima vermaakt met de buurmeisjes. En aan het einde ook nog even een duik genomen in het zwembad. Warm was het niet maar ze is er wel drie keer ingegaan, de bikkel. Op weg naar huis in de auto was ze helemaal op.














Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.