woensdag 16 juli 2014

Juweeltjes uit mijn boekenkast 5 Mickey Mouse



Het was het tweede weekendje weg voor Perry en mij. En het was een weekend om nooit te vergeten. We dachten eigenlijk een weekje naar New York te gaan. Maar dat kwam budget technisch voor een student als Perry op dat moment even niet goed uit. Dus moesten we onze wensen even bijstellen. Een weekendje naar Disneyland Parijs lijkt dan een hele ommezwaai. Maar soms loop je wel eens onverwacht tegen dingen aan. En Disney is nu eenmaal een van onze gezamenlijke passies. Het Moviepark was toen juist geopend en daar had je nog aparte kaarten voor nodig. Maar met de Efteling in ons achterhoofd dachten we dat we het hele weekend wel in 1 park konden doorbrengen. Hadden we die kaarten maar gekocht.

Onze eerste buitenlandse trip samen met de auto. Voor Perry de eerste keer dat hij ├╝berhaupt met de auto buiten Nederland zou rijden. We hadden afgesproken dat hij tot de Belgische grens zou gaan en ik de rest van de route. Maar toen we bij de grens kwamen stapte hij, na een korte stop, gewoon weer achter het stuur. Mijn held. Natuurlijk misten we de afslag naar Disney. Tomtom stond toen nog in de kinderschoenen en hadden wij in ieder geval niet tot onze beschikking. Wij moesten het doen met borden lezen en wegenkaarten ontcijferen. Wat ons al snel in hartje Parijs bracht. Een stap te ver voor Perry. Hij wist niet hoe snel hij de auto aan de kant moest zetten om met mij van plaats te wisselen. Natuurlijk heb ik ons veilig uit Parijs en in Disneyland geloodst. Heldin dat ik ben.

Volgens mij verbleven we in de Davy Crockett Ranch. Een echt familiehotel in de stijl van, hoe kan het ook anders, een ouderwetse ranch. Of eigenlijk meer een Saloon. Met veel hout en tierelantijnen. Maar helemaal prima hoor. En de twee dagen in Disneyland, heerlijk. Al was het toen al echt te klein om er twee hele dagen rond te lopen. Maar goed. Dat mocht de pret niet drukken.

De laatste dag zijn we een souvenir winkel ingegaan om een leuk aandenken te kopen aan ons weekendje weg. En omdat de prinsessenjurken niet in mijn maat verkrijgbaar waren zijn we maar op zoek gegaan naar iets anders. Bij een kleine boekensectie vond ik dit prachtexemplaar. Een ode aan Disney's boegbeeld en eerste animatiefiguur. Het boek Mickey Mouse door Pierre Lambert met een voorwoord door Roy E. Disney. Een fantastisch boek om in te bladeren met mooie illustraties en herinneringen aan een muis die al veel harten heeft doen smelten. Het boek begint met een echte cel uit een van Mickey's animatiefilms. Minder dan een seconde kijkplezier. Maar wel heel speciaal. Zoals het hele boek. Het was een aardige investering. Maar ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Bij het afrekenen had ik nog even de illusie dat ik het boek gratis had verkregen. Ik wilde betalen met mijn betaalpas maar hoefde geen Pincode in te toetsen. Alleen een handtekening te zetten. Zo ging dat in die dagen in Frankrijk. Een paar weken later werd het bedrag toch afgeschreven. Ach ja. Een illusie armer maar wel een prachtig boek rijker. Met recht een juweeltje.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.