zaterdag 20 september 2014

dress red day 2014, 27 september



Zaterdag 27 september is het 'dress red day'. Het hoogtepunt van een week die in het teken staat van hart- en vaatziekten. Wereldwijd doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen. Tot nu toe is er veel onderzoek gedaan  bij mannen. Maar dit vertaalt zich niet zomaar naar vrouwen, er zijn veel verschillen. Daarom wil de Hartstichting meer onderzoek doen bij vrouwen. Op 'dress red day' wordt hier extra aandacht voor gevraagd en geld voor ingezameld. Vrouwen worden opgeroepen om iets roods aan te trekken op deze dag en om geld in te zamelen door het organiseren van activiteiten.

Maar je kunt natuurlijk ook een van de leuke producten kopen die de Hartstichting ieder jaar ontwikkelt. Dit jaar is Dyanne Beekman een van de ambassadeurs van de Hartstichting geworden. Zij heeft speciaal voor de actieweek (20 t/m 27 september) vier producten ontwikkelt; een bidon, een hoelahoep, een sjaal en een hamam doek. Een deel van de opbrengst van de verkoop, via Etos, gaat naar de Hartstichting.

Afgelopen week liep ik tegen een promotiezuil aan bij de Etos waar alle DYANNE producten te koop waren. Bijna had ik de sjaal gekocht, maar bedacht me net op tijd dat ik vanwege de FFC (Free Fashion Challenge) geen kleding of accessoires mocht kopen. En aangezien ik al een hele collectie bidons heb en hoepelen niet echt mijn ding is heb ik uiteindelijk de hamam doek maar gekocht. Ik moest wel even opzoeken wat dat nu precies is en wat je er ingodsnaammee kunt doen. Maar je kunt het als handdoek gebruiken na een sauna of op het strand om op te liggen. Vooral dat eerste leek me wel handig.

27 september ga ik weer een manier zoeken om (gedeeltelijk) in het rood gekleed te gaan, net zoals vorig jaar. En ik roep alle vrouwen op om dat ook te doen. We doen dit uiteindelijk toch voor onszelf en voor elkaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.