vrijdag 5 september 2014

FFC update; fall/winter 2014/2015

Het is alweer enige tijd geleden dat ik jullie een update heb gegeven van mijn Free Fashion Challenge. Het is inmiddels september en 2/3 van dit uitdagende modejaar zit erop. De zomer ben ik tot nu toe goed door gekomen en in de tijdschriften en winkels is de herfst en winter alweer volop aan de gang. Omdat ik geen kleding mag kopen compenseer ik dat met tijdschriften kopen over kleding. Ik geloof niet dat dat verboden is. En wat ik begin te merken aan mezelf is dat ik door de tijdschriften blader en niet zozeer kijk naar wat ik wil maar naar wat ik al heb. Ik ben dan ook alweer volop aan het shoppen in mijn eigen kleding kast. En ik kom van alles tegen wat heel bruikbaar is. Soms zelfs kant en klare setjes.

In deze update laat ik jullie een paar combinaties zien die ik heb geshopt met de inspiratiebron erbij. Waarbij ik niet alleen gekeken heb of het deze winter in de mode is maar ook of ik zal gaan dragen.

Setje 1 Oker kleurige rok met grijze trui en roze mantel. 
De rok heb ik een aantal jaren geleden al gekocht bij H&M. het is zo'n zeldzaam goed product van zeer goede en degelijke kwaliteit waar je soms wel eens tegenaan loopt bij deze keten. De trui is eigenlijk een jurkje van MEXX. Maar omdat ik het als jurk niet meer draag heb ik besloten het korter te maken. De col eraf et viola. Een roze mantel heb ik niet. Maar wel dit roze/paarse jasje in Chanel look. En met de paarse pumps eronder die ik vorige jaar zomer heb gekocht is de loop helemaal compleet dacht ik zo.

Setje 2 Bruine lederen rok met groene lederen bloes
Het ging me in dit geval meer om de kleurcombinatie van bruin met groen. In dit geval heb ik het omgedraaid. Groene lederen rok vorig jaar gekocht in de uitverkoop van Zalando, bruine en bruine coltrui. De schoenen van Liebeskind heb ik eind vorig jaar nog gekocht en de bruine tas van Mansfield heb ik al jaren. Zo zie je maar. Wie wat bewaard heeft wat.

Setje 3 Zwarte bikerjack met blauwe bloes en rok
Hier heb ik me wat meer vrijheid gepermitteerd. Ik heb vooral gekeken naar de contrasterende combinatie van stoer en romantisch. In dit geval heb ik mijn zwarte lederen jack gecombineerd met een petrol blauwe jurk met gerende rok en waterval hals. De hals is bewerkt met steentjes. De jack heb ik begin vorig jaar gekocht en jurk hangt volgens mij al een jaar of 4 in mijn kast. Het sjaaltje heeft mijn moeder ooit eens gemaakt van een lapje stof van een paar EUR maar past hier perfect bij.



Setje 4 Fake fur jas met donkere broek en bruine schoenen
Ik moet een vooruitziende blik hebben gehad toen ik voor het FBLS december issue van vorig jaar de fotoshoot FAKE OR FUR heb gedaan. Deze jas heb ik toen ook gebruikt. Jaren geleden door mijn moeder gemaakt en hangt ook al jaren ongebruikt in de kast. Iets getailleerder en iets korter en ik kan 'm zo weer dragen.

Setje 5 De omslagdeken
Ook deze heb ik al een aantal jaren. Uiteraard zonder mijn initialen erop. Maar daar kunnen we vast wel wat op verzinnen. Staat natuurlijk wel heel chique. De buideltas heb ik twee jaar geleden bij de kunstuitleen gekocht. Absoluut niet functioneel maar wel heel leuk.

Setje 6 Nog meer fake fur
De mof of handenwarmer blijkt weer helemaal in te zijn. Deze heb ik misschien al wel 15 jaar geleden op de markt in Oss gekocht. Hij schijnt van echt bont te zijn maar ik vraag het me af. En de tas. Mijn collega's noemen hem 'de zeehond'. Da's mooi. Maar hij is wel helemaal in deze winter.










2 opmerkingen:

  1. Wat goed van jouw, al die combinaties. Ik doe ook mee met de Free Fashion Challenge maar ik ben lang niet zo goed in combineren. Chapeaux.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens, setje 4 is heel mooi. Nu wachten op een echte winter.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.