woensdag 8 oktober 2014

FBLSbag nummer 5

Hier is hij dan. De nieuwe FBLS bag. Geheel in de gedachte van de FFC zelf gemaakt van bestaande materialen.

De inspiratie
Het idee voor deze nieuwe tas komt van de 2014 / 2015 wintercollectie van Balenciaga. De papieren shopping bag maar dan gemaakt van luxe materialen. Die leuke hebbedingetjes kosten dan ook wat. Maar het kan ook anders.

De materialen
Niet alleen geïnspireerd door Balenciaga maar ook door de Free Fashion Challenge en de laatste opdracht die ik heb gehad, ben ik op zoek gegaan naar materialen voor zo'n tas. En die heb ik gevonden.

De voor- en achterkant zijn gemaakt van geitenleer. Mijn moeder had deze lap of huid of hoe noem je zoiets al jaren ergens onderin een mand liggen. Sinds ik hem vorig jaar tevoorschijn had gehaald voor een foto-shoot voor FBLS magazine kreeg ik het maar niet uit mijn hoofd. Er moest meer van te maken zijn. En eindelijk, met deze tas heeft het zijn bestemming gevonden. De zijkanten en de bodem zijn van leer van een oude bank. De voering van de tas is gemaakt van de stof van een oud aankleedkussen van Brun. De handvatten zijn in zijn geheel gehaald van een canvas bag die Perry een tijdje geleden heeft gekregen toen hij een opleiding ging volgen. Op de bodem tenslotte (niet te zien op de foto) ligt een stukje kunststof dakbedekking ter versteviging.

Het resultaat
Natuurlijk kon ik deze tas niet alleen maken. Dus is mijn moeder aan de gang gegaan en heeft al deze materialen verwerkt tot deze nieuwe FBLS bag. En het resultaat? Ik ben er best wel trots op. Hij ziet er niet alleen heel leuk uit maar hij draagt lekker en je kunt er heel veel in kwijt. De perfecte tas dus.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.