vrijdag 24 oktober 2014

FBLSbag nummer 6

FBLSbag nummer 6 is een tas geworden die zichzelf min of meer heeft ontwikkeld bij iedere volgende stap in het maak proces.

Inspiratiebron
De inspiratie voor deze tas heb ik gehaald uit dit t-shirt met de namen van al die prachtige filmdiva's van vroeger, de coated clutch van Givenchy en deze travelbag van Louis Vuitton.


The making of...
De basis van deze FBLSbag is een canvas tas die Perry ooit heeft gehad bij een training. En met de FF Challenge in het achterhoofd ben ik op zoek gegaan naar bestaande materialen om de tas compleet te maken. We hebben de tas eerst helemaal uit elkaar gehaald. Vervolgens de applicaties erop gestreken. De volgende stap was om op de voor- en achterkant een strook te naaien. Hiervoor hebben we bestaande restjes denim gebruikt. De verschillende onderdelen zijn vervolgens gevoerd met de stof van een oud hoeslaken. Waar mijn moeder wel eerst wat handige zakjes op heeft gemaakt. Voor de hengsels heb ik twee oude Leren riemen gebruikt. Ze hebben dezelfde kleur maar zijn niet even breed. Wat het speelse effect vergroot. Nadat de hengsels waren bevestigd konden de voor- en achterkant aan de zijkant vastgemaakt worden.


Het eindresultaat
En weer ben ik heel trots op het eindresultaat; Een praktische ruime tas met een paar speelse details. En wat heeft het gekost. Een aantal uren noeste arbeid. Met wederom veel dank aan Toos de Wit.    


2 opmerkingen:

  1. Ik moet hem ook nog op m'n blog indeweer.blogspot.com zetten. En dan op naar een volgend project ???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.