woensdag 21 januari 2015

FFC the final update; it is done

6 januari kreeg ik de definitieve bevestiging dat ik het gehaald had. Mij Shopping Sabbatical was over. Of eigenlijk, ik kreeg de vraag of ik het gehaald had. En gelukkig kon ik deze met een grote YES! beantwoorden.

Vervolgens kreeg ik de vraag of het moeilijk voor me was geweest. En daarop kon ik met een overtuigend NEE! antwoorden. Want nee, achteraf gezien was het helemaal niet moeilijk. Het was juist leuk, een uitdaging, een manier om weer creatief bezig te zijn met kleding, om oplossingen te zoeken voor 'problemen' maar vooral om even af te zijn van dat gevoel van moeten.

Mijn omgeving leek er ook veel meer mee bezig te zijn dan ik. Vriendinnen, collega's en zelfs mijn eigen dochter die voor mij de dagen aan het aftellen waren en me er telkens op wezen dat ik al op de helft was, nog maar een paar maanden, volgende week mag je weer, nog een paar dagen, 10, 9, 8, 7, 6, 5 ,4, 3, 2, 1, gelukkig nieuwjaar. Mama je mag weer kleren kopen.

Tenslotte kreeg ik de vraag of ik het nog een jaartje ging doen of dat ik weer zin had in shoppen. En op dat laatste heb ik ook een volmondig JA! geantwoord. En dat heb ik ook gedaan. En ik ben geslaagd en nog niet helemaal klaar. Door het jaar heen heb ik namelijk een lijstje bijgehouden van dingen die ik na 31 december wilde kopen. En dat lijstje ben ik nu aan het afwerken:

- ondergoed, omdat ik daar echt helemaal doorheen ben
- sokken, omdat twee paar te weinig is om een week door te komen en ik geen sokken meer van mijn buddy wil lenen
- panty's, omdat deze gewoon op zijn
- t-shirt, omdat de shirts die ik nog heb vaal zijn geworden of niet meer wit zijn van het vele wassen of omdat er gaten in zitten
- een sweater, omdat ik de enige sweater die ik had vlak voor het einde van het jaar heb weggegooid omdat er gaten in zaten
- een lekker warme trui, omdat ik er maar een heb die eigenlijk helemaal niet zo warm is
- een nieuwe blauwe jeans, omdat ik er maar een heb en ook die in verval begint te raken
- een nieuwe winterjas, omdat er in de jas die ik heb geen model meer zit en de knopen er spontaan vanaf beginnen te vliegen
- een mannenpak, om mezelf te verwennen (ik geeft het toe)
- een blouse, omdat ik er een had die op verschillende plekken schuren begon te vertonen
- een colbertje, ook om mezelf te verwennen (geef ik ook toe)
- zwarte pumps, omdat het paar dat ik heb niet meer past
- enkellaarsjes, omdat de twee paar die ik heb niet meer te repareren zijn ook al heb ik dat geprobeerd
- nude pumps, omdat het paar dat ik heb ruim 10 jaar oud is en uit elkaar begint te vallen van het vele dragen

Dus het valt allemaal best wel mee. En ik heb ook besloten om wat minder zwart en meer kleur in mijn nieuwe collectie aan te brengen.

En hé, zul je zeggen. Ik mis tassen in dit rijtje.
Dat klopt. Want tassen heb ik niet echt nodig. Die wil ik graag. Maar vorig jaar hebben mijn moeder en ik een paar mooie exemplaren zelf gemaakt. En daar wilde ik dit jaar gewoon mee doorgaan. Dus blijf vooral mijn blog volgen voor nieuwe FBLS bags.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.