donderdag 8 januari 2015

Writers Blog; Een dag met Murphy



Schrijven is altijd een passie van me geweest. Op school schreef ik verhaaltjes die ik in de klas mocht voorlezen en maakte ik op woensdagmiddagen met of zonder vriendinnen krantjes. Schrijven is in mijn vervolgopleidingen ook altijd een belangrijke factor geweest. En bij een van de HBO opleidingen die ik heb afgerond was het zelfs een serieus vak. Helaas heb ik van mijn passie nooit mijn beroep kunnen maken omdat de dingen niet altijd gaan zoals je had verwacht. Al is dat laatste ook niet altijd een excuus. Maar ik ben wel blijven schrijven. Voor mezelf, voor de kinderen, voor FBLS magazine en natuurlijk voor dit blog.  Korte verhaaltjes, filmscripts, toneelvoorstellingen, fantasy, chicklit. Ik heb al heel wat uit mijn hoofd gehaald en aan het papier toevertrouwd maar nooit iets afgemaakt. Tot ik het idee kreeg voor ´Een dag met Murphy´. Ik zou je niet kunnen vertellen waar het vandaan komt en waarom juist dit. Maar het zat ik mijn hoofd en het moest eruit. En dit keer helemaal. FBLS december issue 2014 was een mooie aanleiding en stok achter de deur om nu eens een keer iets af te maken en te publiceren. Want belofte maakt schuld. En het is gelukt. Een weekje later dan aangekondigd. Maar het complete verhaal staat nu op het nieuwe item binnen mijn blog ´Writers Blog´.

Om je alvast op voorhand gerust te stellen. Dit gaat niet over mij. Al heb ik natuurlijk wel geput uit de dingen die ik zie, hoor en meemaak en de mensen om me heen. Als schrijver heb je de luxe om te chargeren en te overdrijven. Om dingen te vergroten en te veranderen. Om iemand te zijn die je niet bent en om dingen te doen die je zelf nooit zou doen. Kortom je mag de waarheid een beetje ombuigen en naar je hand zetten.
`Dus enige gelijkenis met gebeurtenissen en personages berust op toeval.`

Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt. Laat het me vooral weten. Ik wens je in ieder geval veel leesplezier met `Een dag met Murphy´.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.