zondag 21 juni 2015

Mijn LOT tas

De eerste keer dat ik een LOT tas zag is niet eens zo lang geleden. Maart van dit jaar. Tijdens een literair avondje met Trio Giphart en Chabot in theater de Lievekamp in Oss. Een vreemde plek dat wel. Maar toen ik de tassen zag was ik direct verkocht. Het was een kleine 3 maanden nadat ik de Free Fashion Challenge met succes had voltooid. Ik mocht weer kleding en accessoires kopen. Dus ook tassen. Maar tijdens het FFC jaar had ik met veel plezier zelf (lees mijn moeder) tassen gemaakt. En had ik mezelf daarom voorgenomen geen tassen meer te kopen. Zelf maken was veel leuker. Maar goed, bij het zien van de tassen en na een praatje gemaakt te hebben met Karlijn Kooijmans, de ontwerpster en maakster van LOT tassen, wilde ik in ieder geval een keer een kijkje gaan nemen in haar atelier.

Zes weken geleden ben ik er eindelijk met een vriendin geweest en heb direct een tas besteld. Als verjaardagscadeau en omdat ik vond dat ik het had verdiend na een jaar niets kopen. Soms moet je wel eens een uitzondering maken. Ook op je eigen regels.

Maar waarom een LOT tas? Vraag je je misschien af. Waarom trakteerde ik mezelf, na een jaar niets kopen,  niet op een Michael Kors of een leuke vintage Chanel 2.55 of een Celine. Kortom een echte designer. Om te beginnen vind ik Michael Kors tassen verschrikkelijk. Iedereen loopt ermee en echt vernieuwend zijn de modellen niet. Chanel, tja ik zou wel willen. Alhoewel. En dit is waarschijnlijk vloeken in de kerk. Chanel tassen is niet echt mijn stijl. Ik bewonder het vakmanschap en het feit dat de 2.55 bijvoorbeeld meer is dan een zwart tasje met ruitjes erop gestikt (er zit een hele filosofie achter) maar nee. Ik houd meer van wat strakker design. Celine is daarom meer mijn stijl. Maar een Celine ben ik op dit moment zelf aan het maken.

En wat is design? Voor mij persoonlijk is design iets wat uniek is. Design zit hem vooral in kwaliteit, materiaalgebruik, de afwerking en de details. Die elementen heeft een LOT tas.  Daar komt nog bij dat jij bepaalt wat jij mooi vind en niet Karl Lagerfeld. De details, daar zorgt Karlijn voor. En ook al had ik zelf het model, het materiaal en de kleuren uitgezocht. Toen ik vrijdag de tas zag was ik toch nog blij verrast met het resultaat.

En aan een regel heb ik me in ieder geval wel gehouden. Meer kleur in mijn garderobe.









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.