zondag 20 september 2015

Project 52 bags; FBLS bag 13 Chocolat

Vorige week heb ik er al iets over geschreven op dit blog. Het idee voor een nieuw project. Het idee heeft inmiddels zijn eerste vorm gekregen. FBLS bag 13 Chocolat is de eerste officiƫle tas die mijn moeder en ik samen hebben gemaakt voor Project 52 bags.

Het idee

Als je van chocolade en van tassen houdt wat is er dan mooier als je deze twee dingen met elkaar kunt combineren. Nee, niet in de vorm van een chocolade tas, al zou dat ook een leuk idee zijn, maar wel in de vorm van een soort bonbon. In de tassenwereld ook wel een  bucketbag genoemd.
De stof die ik gebuikt heb, is in Oostenrijk gekocht. Toen ik het zag hangen, als draagtas, was ik direct verkocht. Het idee om er de bucketbag van de maken was er snel en nog voor ik het idee voor 52 bags kreeg.  Voor de details heb ik mijn inspiratie opgedaan bij twee van mijn favoriete tassenlabels; Celine en Fendi. Vorige week zijn mijn moeder en ik aan de slag gegaan. Vandaag heeft mijn moeder de laatste hand eraan gelegd. Een instructie hoe deze tas te maken vind je op haar blog In de weer.

De materialen

  • Buitenkant tas is gemaakt van geweven stof met tekst chocolade gekocht in een souvenir winkel in Oostenrijk
  • Bodem is gemaakt van zwart leer van een oud bankstel
  • Voering is van een restant stof gekocht bij Hoofs in Den Bosch
  • Ringen zijn gekocht bij Hoofs in Den Bosch
  • Bies bovenkant tas is restant bies van mijn moeder
  • Lint tas is restant zwart lint van een eerdere FBLS bag
  • Hengsel is van een bestaande oude zwart lederen tas

Het resultaat




1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.