dinsdag 22 september 2015

Project 52 bags; FBLS bag 14 Pyramide

Ik houd van symmetrie, primaire vormen, less is more. Bij deze tas heb ik met deze uitgangspunten geëxperimenteerd. Een experiment wat naar mijn mening heel goed gelukt is. Maar ik hoor ook graag jullie reacties. FBLS bag 14, de tweede voor Project 52 bags, was dus eigenlijk een try out. En ik had mezelf voorgenomen dat als deze lukt ik er meer ga maken in andere kleuren en met andere materialen of een combinatie van materialen. Maar in deze eerste versie heb ik het simpel en strak gehouden.

Het idee

Op mijn zoektocht naar ideeën voor tassen kwam ik verschillende tassen tegen in de vorm van driehoeken. De meeste gemaakt van leer, een aantal van hout. De vorm van de driehoek was echter nooit die van een gelijkbenige. En dat was mijn idee. Ik houd nu eenmaal ook van orde. Daarnaast wilde ik graag dat de tas tijdens het dragen zijn vorm zou behouden. Een tas van leer doet dat niet. Dus zocht ik een steviger materiaal. Uiteindelijk ben ik het idee van een gelijkbenige drie dimensionale driehoek, een piramide, gaan uitwerken in tassenvilt. Omdat dit een ruw materiaal is heb ik er voor gekozen de naden aan de buitenkant te laten zien. Het resultaat mag er zijn. Al was het niet zo makkelijk om deze tas in elkaar te zetten als verwacht. Maar dat is meestal niet het geval. Iedere keer opnieuw lopen we weer tegen uitdagingen aan. In dit geval waren het vooral de hoekjes en de sluiting.  Hoe krijg je de hoekjes mooi bij elkaar en welke sluiting heeft het minste effect op de vorm. Zoals altijd vinden mijn moeder en ik een oplossing voor deze uitdagingen.
Deze week ga ik de tas ook nog testen op draagbaarheid. Slaagt de tas ook voor die test dan zullen er meer volgen. Maar natuurlijk nooit exact dezelfde. Iedere FBLS bag is namelijk uniek.

De materialen

  • Restant blauwgrijs tassenvilt wat ik eerder heb gebruikt voor FBLS bag 10 Fold
  • Magneetsluiting uit oude tote
  • Zwart leren hengsel riempje van oude clutch (de clutch heb ik niet meer maar het riempje heb ik altijd bewaard) 
Het resultaat


1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.