dinsdag 8 september 2015

Project; 52 bags



Hoeveel tassen heb jij eigenlijk? Vroeg een mannelijke collega mij laatst. Mijn moeder vroeg me een tijdje geleden hetzelfde nadat ik "weer" een nieuwe tas had gemaakt/had laten maken. Eerlijk gezegd heb ik ze nog nooit geteld. Het zijn er best wel veel. Ik heb in ieder geval niet meer genoeg haken in mijn tassenkast om ze allemaal op te hangen. Maar het zijn er nog niet zoveel dat ik iedere week een andere tas mee kan nemen.

52 tassen. 52 bags. Leuke naam voor een label, dacht ik. Leuk idee voor een nieuw projectje. 52 tassen zelf maken. Een tas voor iedere week of iedere week een tas? Dat is de vraag. Iedere week een tas maken is misschien niet haalbaar. Maar het doel is uiteindelijk om 52 zelfgemaakt tassen te hebben. Wat ik ermee ga doen? Geen idee. Zelf houden en gebruiken? Verkopen? Als uniek cadeau weggeven? Veilen voor een goed doel? 52 mogelijkheden misschien wel.

Spelregels
Maar waar moeten de zelfgemaakt tassen aan voldoen? De regels op een rij:
- de tas moet gedeeltelijk of helemaal door mezelf zijn gemaakt of in samenwerking met...;
- de tas moet gedeeltelijk of helemaal van bestaande materialen zijn gemaakt;

- het ontwerp van de tas moet geheel of gedeeltelijk van mezelf zijn;
- de tas moet bruikbaar zijn (clutch, handtas, tote, etc);
- iedere tas moet uniek zijn of een unieke feature hebben. Ookal is het model hetzelfde. Ik ga dus geen productie draaien;
- iedere tas moet een verhaal hebben. Dat kan de inspiratiebron zijn, het materiaal, de vorm of kleur, het maakproces;
- tassen die ik in het verleden heb gemaakt/gedeeltelijk zelf heb gemaakt of in samenwerking met...tellen mee (het zijn er maar 11 dus er blijft genoeg over voor de rest van het project).

Het project start vanaf vandaag. En de deadline is eind volgend jaar. Want laten we wel een beetje realistisch blijven. Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van de voortgang. En mocht je een verzoekje hebben, een idee of materiaal waarvan je denkt dat kan ze wel gebruiken dan ontvang ik dat natuurlijk graag.











1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.