zondag 29 november 2015

Project 52 bags; FBLS bag 17 Mensbag

'Maak er maar een tas van' zei Perry een tijdje geleden. En hij gaf mij een oud vest dat hij niet meer droeg omdat de mouwen vanwege het vele (soms te heet) wassen te kort waren geworden. Maar ik kon er eigenlijk niet zoveel mee. Een paar weken later gaf hij mij een ander vest. Vooral te klein geworden door het te heet wassen. Zo klein dat het mij wel paste. Kon ik, nu het buiten kouder begint te worden, lekker thuis dragen. En ik moest denken aan wat Perry eerder zei. Maak er maar een tas van. Dit vest was er meer geschikt voor. Dus bedacht ik; dan maak ik er een mensbag van voor hem zelf. Kan hij mooi zijn portemonnee, sleutels en mobiele telefoon in doen die anders altijd in zijn broekzakken gepropt zitten. Dus ben ik samen met mijn moeder aan de slag gegaan.

Het idee

Het idee was eigenlijk heel simpel. Ik heb er geen foto van want ik zag er laatst op het station een jongeman mee lopen. Een simpel recht model met een hengsel. Meer was het niet. Maar less is more.
Ik ben begonnen met de rits eruit te halen. Daarna heb ik direct onder de mouwen het onderpand eraf geknipt. Dit was de basis voor de tas. Aan een kant zat er daardoor nog een band aan en was het mooi afgewerkt. Omdat ik dit aan de andere kant ook wilde hebben we een oude boord gebruikt van een sweater van Perry. Deze heeft mijn moeder eraan gemaakt. Vervolgens hebben we de stof zo gevouwen dat er een zak met een klep ontstond. De zijkanten van de zak zijn aan elkaar genaaid met aan iedere kant een lus ertussen met een ring. Aan de ringen hebben we het hengsel bevestigd. In eerste instantie wilde ik de riem gebruiken die je op de foto linksboven in de collage ziet. Maar daar heb ik uiteindelijk vanaf gezien en er een bestaand hengsel met haken voor gebruikt. En klaar was de tas. De zak op de klep zat er al in. En de de ringen zijn gemaakt van de binnenkant van de andere zak.

De materialen
  • Vest Perry bestaand
  • Twee gordijn ringen bestaand
  • Boord oude sweater Perry bestaand
  • Hengsel van zwart band bestaand
Het resultaat





2 opmerkingen:

  1. Iets voor Naomi van As want die heeft al enige truien van Sven verknalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Werkt prima. Laatst 3 kg pepernoten mee vervoerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.