zaterdag 16 januari 2016

Project 52 bags; FBLS bag 18 Pyramide Stripe


Het is al weer even geleden dat er een nieuwe FBLS bag is gemaakt voor Project 52 bags. Maar dat betekent niet dat ik heb stilgezeten. Sterker nog. Op dit moment ben ik met 4 tassen tegelijkertijd bezig. Pyramide Stripe is de eerste van deze 4 die helemaal klaar is. Gemaakt van 1 van mijn favoriete vormen en 1 van mijn favoriete dessins.

Het idee

FBLS bag 18 is qua model een oude bekende. De tas met de piramide vorm. Ik liep al langer rond met het idee om dit model nog een keer te gebruiken aangezien ik zoveel positieve reacties heb gehad op de eerste. Het canvas wat ik hiervoor heb gebruik heeft mijn broertje een keer aan mijn moeder geschonken. Toen ik de krijtstreep zag was ik direct verkocht en wist ik dat ik er deze tas van wilde maken. Krijtstreep is in de modewereld een krachtig dessin. Meestal gebruikt voor kostuums in zwart wit komt deze het best tot uiting. Simpel en mooi. Net zoals de geometrische vormen. Door de streep komt de piramide vorm extra goed tot zijn recht.

Ondanks dat het geen nieuw model was zijn we met het maken toch tegen een aantal uitdagingen aangelopen. Op te beginnen bleek dat knippen van de stof niet goed werkte. Dus heb ik het gesneden. Dan was er nog de sluiting. Ik heb wederom een magneetsluiting gebruikt. Omdat vast stikken niet mooi was hebben we ervoor gekozen om de sluiting te plakken. Gewone Bizon Kit bleek echter niet te werken. Arno kwam met de tip om Bizon Tix te gebruiken. Dit is geschikt voor alle materialen en dat werkte inderdaad goed. 
Tot slot het handvat. Bij de eerste Pyramide tas was ik achteraf gezien niet helemaal tevreden met de plaatsing van het handvat. Toen leek het een goed idee. Maar bij deze tas wilde ik het toch anders doen. Daarom heb ik ervoor gekozen om met koord en ringen te werken. Dit draagt naar mijn idee mooier dan een lus aan de zijkant en versterkt het effect van de lijnen.

Al met al ben ik weer heel tevreden met het resultaat.

De materialen
  • Canvas krijtstreep gedoneerd door Arno de Wit van cabrio
  • Magneet sluiting nieuw 
  • Ringen nieuw
  • Koord nieuw
Het resultaat





1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.