zondag 31 januari 2016

Project 52 bags; FBLS bag 19 Ribbons & Flower

Met deze FBLS bag ben ik een tijdje bezig geweest. Een aantal maanden. Het was vooral een handwerkje waar veel geduld en passen en meten voor nodig was. En wat ik in de stille uurtjes tussendoor af en toe eens tevoorschijn haalde om er eventjes aan te werken. Deze tas is weer echt een restjes tas geworden in de goede traditie van FBLS bag. En vooral het geduld is alle moeite waard geweest. Want de nieuwe eigenaresse van de tas, of eigenlijk de oude, vind nr 19 mooier dan mooi. En daar doe je het tenslotte voor.

Het idee

De inspiratie voor FBLS bag 19 heb ik van de Chanel tas, de O bag en de prachtige kleuren die Dries van Noten gebruikte voor zijn S/S collectie 2016. 
Het fietsmandje van Bo is de basis geworden voor deze tas. Ik liep al lange tijd met het idee hier iets mee te doen maar wist niet goed wat en hoe. Al had ik al die tijd wel dat leuke Chanel mandje in gedachten. Wanneer het idee voor het lint is ontstaan weet ik eigenlijk niet precies maar in eerste instantie wilde ik oude t-shirts van de kinderen gebruiken om daar stroken van te maken die door het gaas van het mandje te weven zijn. Nog steeds veel werk, was uiteindelijk het lint natuurlijk veel makkelijker. Nadat ik al het lint door het mandje had geweven heb ik de losse stukjes nog door de bodem van het mandje gehaald. De uiteinden aan de bovenkant heb ik vastgeknoopt. Voor het hengsel heb ik speciaal extra breed lint gekocht. Het loopt aan beide kanten door in de zijkanten van het mandje.
Mijn moeder heeft van oude gordijnstof de binnen tas gemaakt en met de hand vastgenaaid aan de rand van het tasje. Hiervoor heeft ze transparant draad gebruikt zodat het niet zichtbaar is.
De bloem heb ik met lijm op de voorkant geplakt. 

Het resultaat; Een vrolijk tasje dat ook nog eens bruikbaar is.

De materialen
  • Oud fietsmandje Bo
  • Geel cadeau lint Bijenkorf smal
  • Geel lint paperbag Bijenkorf breed
  • Zwart cadeau lint Ici Paris smal
  • Zwart lint breed nieuw
  • Zwart met wit lint Cora Kemperman draagtasje
  • Paars cadeau lint 123 bon in een box
  • Grijs lint breed nieuw
  • Blauw lint breed nieuw
  • Binnentas van gordijnstof bestaand
  • Sluitkoord binnentas bestaand
  • Zwart leer bloem bestaand
  • Paars vult bloem bestaand
  • Knoop bloem bestaand
Het resultaat



1 opmerking:

  1. Dat was een goed idee en een mooi resultaat . Past echt goed bij Bo.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.