dinsdag 9 februari 2016

Project 52 bags; FBLS bag 20 Clutch Couch



FBLS 20 had ik niet kunnen maken zonder de donatie van een bankstel van prachtig bruin leer. Dat dit tevens gepaard ging met een eerste officiƫle opdracht voor een clutch maakt deze FBLS bag dubbel zo leuk.

Het idee

Het idee voor de clutch kwam van de opdrachtgeefster en donateur van het materiaal zelf. Zij, ouders van een vriendje van mijn zoontje, hadden een bankstel te koop. Een 2- en een 3-zitter van bruin leer. Ik had wel interesse en voor eur 25 mochten we de set hebben. Toen we het materiaal kwamen halen hadden ze echter een betere deal. Als ik een clutch voor haar zou maken van het leer dan kon ik het bankstel gratis hebben. Win-Win zou ik zeggen. 
Zo gezegd zo gedaan. Hoe moeilijk kan het nu zijn om een clutch te maken. Nou best wel. 

Nadat de maten en het idee duidelijk waren ben ik met mijn moeder aan de slag gegaan. En dat viel nog niet mee. Bij de eerste versie waren we namelijk helemaal niet tevreden over de verhouding (hoogte, breedte) en de manier waarop de rits verwerkt was. Daardoor kon deze namelijk niet helemaal tot het einde dicht. Dus hebben we een tweede poging gedaan waarbij we de lessons learned uit de eerste versie hebben meegenomen. De tweede versie is daarom anders geworden dan de eerste. Niet alleen qua maatvoering en ritsinzet (het blijft een heel gedoe en het moet nog beter kunnen). Maar we hebben bij de tweede versie ook besloten om het anders te doen met het polsbandje. In de eerste versie was deze van dezelfde stof als de voering en zat het bandje vast aan de rits. In de tweede versie hebben we het bandje van leer gemaakt met een lusje en ringetje bevestigd aan de zijkant van de clutch. Op die manier kun je het tasje altijd aan je pols laten hangen als je er iets uit wilt halen. 

En omdat het een FBLS bag in opdracht was is deze natuurlijk in speciale verpakking bezorgd aan de nieuwe eigenaresse.

De materialen
  • Bruin leer bestaand
  • Rits bestaan
  • Voering bestaand (ook gebruikt voor FBLS bag 13 Chocolat)
  • Ring voor polsbandje bestaand


3 opmerkingen:

  1. Daar zou ik nooit opgekomen zijn, om een bank op te halen voor het leer, goeie tip en mooi tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment. En er volgen er nog meer want het is veel leer en dit maar een klein tasje :)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie.