maandag 28 maart 2016

2nd life; from the catwalk to the streets

Dit weekend was voorlopig weer het laatste weekend dat de pop-up winkel van Haaibaai open was. Zaterdag ben ik met een vriendin nog even gaat kijken. En tsja, ik kon het toch niet laten. Mijn vriendin ook niet trouwens.

De foto's hebben even op zich laten wachten omdat er wat onderzoek en tijd nodig was. Deze keer ben ik eens in mijn Fashion Week archieven gedoken om te kijken wat de modellen en de volgers de afgelopen weken en maanden hebben gedragen. En wat vond ik daar. Zelfs vintage kan heel in zijn.

From the catwalk to the streets

Statement sleeves (jasje Gestuz via Haaibaai)
Grote mouwen zijn in. De lente/zomer en de herfst/winter collecties voor 2016 van verschillende ontwerpers laten ze in alle vormen en maten zien. De vraag is of de streetstyles de catwalk volgen of andersom. Gave rok hé. Dat is een lap stof. Maar ik weet nu in ieder geval wat ik er ermee moet doen.


Shine like a ... (blazer Drykorn for beautiful people via Haaibaai)
Metallics, glimmende stoffen en grote zilveren details zijn helemaal in. Het straatbeeld heeft deze trend al opgepikt. En ik nu ook.


Soft tones (jurk La Dress)
Naast veel en felle kleuren mag het ook zacht en verfijnd zijn dit jaar. Met soepele stoffen, zachte kleuren en subtiele prints. Nu alleen nog een beetje zon.





2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie.