zondag 10 april 2016

Project 52 bags; FBLS bag 25 FBLS box Flower

FBLS bag 25 was in eerste instantie een probeersel. Tijdens een bezoek aan het tassenmuseum in Amsterdam heb ik een kartonnen tas gekocht. De bedoeling hiervan is dat je deze zelf decoreert en in elkaar zet. Maar ik kreeg het idee deze te gebruiken als mal. Ik wilde de tas als test eerst maken van vilt. Maar toen de vilten versie klaar was vond ik deze zo mooi geworden dat ik heb besloten deze verder uit te werken met een verrassend leuk resultaat.

Het idee

De inspiratie voor deze tas heeft met name betrekking op de decoratie en is in fases ontstaan. Deze vilten versie was in eerste instantie bedoelt als probeersel om te kijken of het kartonnen model te gebruiken was. Toen het kale model helemaal klaar was (volledig in elkaar gelijmd overigens) vond ik deze zo mooi gelukt dat ik heb besloten de tas wat meer aan te kleden. En niet alleen met een hengsel.

Ik ben begonnen met bollen. Maar alleen bollen op het grijze vilt vond ik te clownesk. Al zoekende in mijn restjes tas kwam ik het groene vilt tegen wat ik eerder heb gebuikt voor de Paisley tote. Toen ontstond al snel het idee voor de steeltjes. De stap naar de blaadjes was daarna snel gemaakt. Het eindresultaat deed me denken aan een aantal Hermes clutches die ik ooit eens op Pinterest ben tegengekomen. Bovendien is het decoreren van tassen helemaal in op dit moment. Van verfijnde bloemen en landschappen tot strakke vormen en graffiti. 

En wat is vilt tot een fijn materiaal om mee te werken. Een vilten tas doet altijd meteen warm aan. Maar het is ook geschikt voor strakke vormen.

Ik ben bijzonder tevreden met dit resultaat en zeker van plan meer FBLS boxen te maken. Sterker nog. De volgende staat alweer klaar. Maar daarover de komende tijd meer.

De materialen
  • Buitenkant; vilt nieuw
  • Hengsel; ringen bestaand, touw bestaand en eerder gebruikt voor de pyramide tas
  • Decoratie; groen en paars vilt bestaand van mezelf. Blauw vilt uit de naaidoos van Bo




1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.