zondag 10 april 2016

Project 52 bags; FBLS bag 26 Jeans III

FBLS bag 26 kennen jullie. Maar deze keer is het een tas met een trucje geworden.

Het idee

Over het idee hoef ik niets meer te vertellen. Wederom kwam een oude jeans van Perry goed van pas. Voor deze versie heb ik echter iets nieuws bedacht. De jeans tas is heel handig als je gaat winkelen en je van plan bent om veel te kopen. Maar dat gebeurt natuurlijk niet altijd en soms is het ook niet handig om de hele tijd zo'n grote tas mee te sjouwen. Als je op de fiets bent bijvoorbeeld. Daarom had ik bedacht dat het makkelijk zou zijn als je 'm kleiner kan maken wanneer dat beter uitkomt. Dus hebben we deze keer aan de bodem twee lussen gemaakt en aan de bovenkant twee haken. Zo kun je op een handige manier de tas kleiner of groter maken. Niet alleen als er niet zoveel inzit trouwens. Maar ook als hij al helemaal vol zit.

Verder hebben we natuurlijk alles gebruikt aan zakken en lusjes om er een leuke stoere tas van te maken en zitten er ook aan de binnenkant weer handige zakken voor extra opbergruimte.

De materialen
  • Buitenkant; oude jeans Perry
  • Binnenkant; voering en zakken van geruit katoen uit lappenkist van mijn moeder
  • Hengsels; tailleband jeans Perry
  • Lussen en zakken buitenkant; oude jeans Perry
  • Haken; bestaand, donatie van mijn broer
Het resultaat 


2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie.