dinsdag 31 mei 2016

Project 52 bags; FBLS bag 27 inspired by...Halfmoon bag


Het is al weer een tijd geleden dat we een nieuwe tas hebben gemaakt. Verbouwing, vakantie, verjaardag, de prioriteiten lagen even ergens anders. Maar dat betekent niet dat ik er niet mee bezig ben geweest. FBLS bag 27 lag eigenlijk al enige weken geknipt te wachten om gemaakt te worden. 
Goed werk heeft soms gewoon tijd nodig.

Het idee

De inspiratie voor deze tas heb ik van de Victoria Beckham Spring/Summer collectie 2016. En nee ik ben nooit een groot fan geweest van de Spice Girls. Maar ik ben inmiddels wel een fan van haar kleding en in dit geval ook haar tassen. De eenvoud en strakke lijnen die ze gebruikt voor haar ontwerpen vind ik prachtig. Heel anders dan bijvoorbeeld de tassen van Fendi waar ik ook een groot fan van ben. Niets zo tegenstrijdig als de mens.

Via Pinterest volg ik dagelijks wat er gebeurt op het gebied van o.a. mode en dus ook wat er allemaal voorbij komt op de catwalks tijdens de Fashion Weeks. Toen ik de halfmoon bag van Victoria zag wist ik direct dat ik deze een keer wilde maken. En ik wist eigenlijk ook direct van welk materiaal. Naast het model ging het mij bij deze tas vooral om de combinatie van kleuren. Is deze goed dan kan het een heel stijlvolle tas worden. En dat hebben we, naar mijn mening, zeker bereikt.

Vrijdag zijn we er dus mee aan de slag gegaan. Het lijkt een heel simpele tas qua model. Maar schijn bedriegt hebben we ondervonden. Het zat hem deze keer vooral in de volgorde waarin we de tas in elkaar hebben gezet. Dat was echt een leermoment. Het hengsel bijvoorbeeld hebben we er pas aangemaakt toen de zijkant al aan een kant vastzat. En dat was een hoop gefrot. Maar het resultaat is wederom een tas waar we best wel trots op zijn. En eentje die voor herhaling vatbaar is. Mits in de juiste volgorde gemaakt.

De materialen
  • Buitenkant voor en achter; bruin ledere kant van gedoneerd bankstel
  • Buitenkant zijkant; grijs su├Ęde kant van gedoneerd bankstel
  • Binnenkant; restje grijs katoen eerder gebruikt voor een schooltas voor Brun
  • Hengsels; camel kleurig leer van bestaande tas van mijzelf
  • Sluiting; camel kleurig leer en rits van bestaande tas van mijzelf
Het resultaat 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.