zondag 26 juni 2016

Project 52 bags; FBLS bag 30 Jeans IV

FBLS bag 30 was een makkelijke. Voor zover dingen makkelijk gaan dan. De inspired by Marni tas vond ik zo leuk geworden dat ik er nog een versie van heb gemaakt. The FBLS bag way.

Het idee

Deze versie is, met uitzondering van het hengsel, helemaal gemaakt van stof. En ik heb ik ervoor gekozen de tas te voeren. Deels omdat de basisstof niet zo dik is als leer en ik bang was dat de tas daardoor te slap zou worden. Deels omdat ik vond dat de combinatie van de ruit met denim de tas stoerder maakt.

Daarnaast heb ik er bewust voor gekozen om bij de buiten tas voor de bovenkant de zelfkant te gebruiken en deze niet af te werken zodat je de rafels ziet. Dat vond ik wel een mooi detail en passen bij het stoere uiterlijk. 

Ik heb eerst de buiten tas in elkaar gezet (twee stukken van 30 x 60 cm). Daarna de binnen tas (dezelfde maat). Hierbij heb ik de naden iets breder gehouden zodat de binnen tas goed in de buiten tas past. Vervolgens heb ik van de binnen tas de bovenkant al omgezoomd en in de buiten tas gespeld ervoor zorgend dat de rafels van de buiten tas iets boven de binnenkant uit blijven steken. Tot slot aan iedere kant een lus en zo vast gestikt. Daarna konden de twee hengsels aan de lussen gehaakt worden. En klaar is de tas.



De materialen
  • Tas buitenkant; geruite wolblend grof geweven, restant stofje van Hoofs
  • Tas binnenkant;spijkerbroek Perry
  • Lussen; spijkerbroek Perry
  • Haken; van bestaande leren boekentas
  • Hengsel; hengel gemaakt van camelkleurig leer gedoneerd door Joke
Het resultaat



1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.