vrijdag 15 juli 2016

Project 52 bags; FBLS bag 34 the Persia Clutch

Out of the box. Daar houdt ik van. En het idee om van een klein (misschien wel Perzisch) tapijtje een clutch te maken is op zijn minst out of the box te noemen. En helemaal FBLS bag. 

Het idee

Soms zijn er van die momenten dat je weet dit kan wel eens heel goed uitpakken. Een goed idee, een mooie samenwerking, een perfect plan. Dit was zo'n ding waarbij alles op zijn plek viel. Het idee is niet eens van mezelf maar van Anne, een moeder van een vriendje van Brun. En met een goed idee moet je altijd iets doen. Ik vond het wel grappig om van een tapijtje een tas te maken. Het idee had alleen nog een verdere uitwerking nodig en de finishing thouch. De uitwerking kwam van mij. De finshing thouch van mijn moeder. De perfecte samenwerking.

De basis is dus het tapijtje. Dat we in zijn geheel hebben gebruikt als buitenkant. In eerste instantie wilde ik het tasje voeren met goudkleurige stof en een magneetje als sluiting gebruiken. Maar voeren met denim vond ik eigenlijk stoerder. En daardoor een mooi contrast met het klassieke tapijtje met de flosjes.

Het tapijtje is overwegend rood met een blauw accent in het midden. Daar wilde ik iets mee doen. Mijn moeder zegt altijd dat ik goed ben met kleur. Dat is misschien wel zo. Toen ik de felle blauwe rits zag die mijn moeder nog ergens in een mandje met ritsen had liggen wist ik direct dit wordt 'm. Het magneetje was van de baan. Het is niet helemaal de kleur van het blauw in het tapijtje. Maar het mag best en is prachtig in combinatie met het rood. 

We hebben eerst de rits aan het denim vastgemaakt. Daarna aan de bovenkanten van het tapijtje. Op die manier is de rits netjes verwerkt maar wel zichtbaar. Tenslotte hebben we alle zijkanten plat aan elkaar gemaakt en het uitstekende denim tussen de flosjes weggeknipt.

Omdat het blauw van de rits niet exact hetzelfde is als in het tapijtje dacht mijn moeder dat het wel een leuk idee zou zijn om er in de kleur van de rits nog een flosje aan te hangen wat ook nog gedeeltelijk op de tas valt. Dat flosje heb ik gevonden en het is perfect. Hierdoor wordt het blauw de eye catcher van het tasje.

Dus dames, wil je ook zo'n te gekke clutch. Kijk bij je (schoon)moeder, oma, tante of bejaarde buurvrouw in de huiskamer of op zolder en ga aan de slag. 
Want ik voorspel dat dit de It-bag wordt voor 2017.

De materialen
  • Tas buitenkant; tapijtje bestaand Anne
  • Tas binnenkant; denim broek bestaand
  • Zak binnenkant; denim broek bestaand
  • Rits; bestaand Toos
  • Flosje; nieuw
Het resultaat



2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie.