zondag 3 juli 2016

Fred van Leer en Leco van Zadelhoff experience

Een aantal weken geleden had ik, als snelle aanmelder voor het Van Lanschot Zomerfeest, een personal shopping experience gewonnen met Fred van Leer. Donderdagmiddag 30 juni mocht ik, voorafgaand aan het feest, samen met 4 andere collega's met Fred gaan shoppen in Amsterdam bij de Bijenkorf. Waar we ook nog eens een aardig budget te besteden hadden. Het is een leuke, gezellige, grappige, hilarische, leerzame feel good middag geworden. Met nog een leuk staartje tijdens het feest.

We waren met fotograaf en chauffeur. Deze laatste was ook onze 'portemonnee' zoals Fred zei. Waarop ik het niet kon laten om te zeggen dat we dat volgens goed Brabants gebruik ook wel de 'pot' noemen. Dat kon Fred wel waarderen. De jongeman werd dan ook snel omgedoopt tot Pot. Maar dan op de Fred van Leer manier. Zodat het regelmatig Potje potje! klonk over de afdeling als er weer betaalt moest worden.

Ik heb weer veel geleerd ...

  • De 5 basics van Fred die je altijd in je kast moet hebben en waar je eindeloos mee kunt combineren: LBD, kokerrok, bikerjack, jeans en een pak.
  • Uit is uit. Oftewel in de mode kan tegenwoordig alles. Als jij je er maar lekker bij voelt en als het maar bij jou past. Create your own style.
  • Een streep in de breedte maakt niet dik schat, een zak patat wel!
  • Glitter kan altijd, niet alleen met kerst!
  • En ook dat de gemiddelde vrouwenmaat in Nederland 42 is. Dus eigenlijk mag ik met mijn maat 38 helemaal niet klagen.

...en gezien die middag.

Hoe Fred van Leer van entertainer direct omschakelde naar stylist op het moment dat we de Bijenkorf inliepen; hoe hij geduldig met fans op de foto ging en dat het die dag nog wel meeviel; personeel dat door de winkel vloog voor Fred en meteen een stuk rechter ging staan op het moment dat hij voorbij liep; hoe hij voor iedereen de tijd nam en ook nog advies gaf waar je wat aan hebt.

Conclusie Fred is gewoon Fred. Zoals we hem kennen van TV, Instagram, Facebook en Linda TV. En dat is best wel een verademing.

Mijn meest memorabele moment van die dag was wel de uitspraak van Fred:
Je hebt er de tieterie voor meid! (ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe je het schrijft)
Ik was een zwart jurkje aan het passen (ik had aan Fred gevraagd mij te helpen aan de perfecte LBD) met een lange rits aan de voorkant. Hij wilde weten hoe ver de rits open kon. Wat ik op zijn verzoek demonstreerde en bovenstaande uitspraak bij hem uitlokte. Zoiets moet je dan toch wel ff verwerken.

Toen iedereen geslaagd was en de pot leeg zijn we naar de Harbour Club gereden waar het Zomerfeest zou plaatsvinden. Daar aangekomen heb ik me direct omgekleed in mijn nieuwe outfit want ik wilde daarmee natuurlijk nog op de foto met Fred. Met twee jonge collega's in mijn kielzog zijn we naar hem op zoek gegaan. En we vonden hem bij een podium waar Leco van Zadelhoff en zijn assistentes voor rijen collega's de make-up aan het verzorgen waren. Fred was blijkbaar zo enthousiast over mijn outfit (tenminste dat mag ik dan graag denken) dat hij Leco erbij haalde om mijn make-up ook nog even te doen. De puntjes op de i zetten. En nadat ze met zijn twee├źn klaar waren met plukken aan mijn jurk, gezicht en haar (alles aan mij was fantastisch die dag en dat voelt ook wel eens heerlijk) werd ik voor een rij wachtende collega's op een stoel gezet en onder supervisie van Leco Zadelhoff ook nog van make-up voorzien.

Van top tot teen gestyled en met een gigantische smile op mijn gezicht geplakt kon mijn avond niet meer stuk.

En omdat ik alles wat ik leer graag met jullie deel laat ik binnenkort zien hoe je volgens Fred dan het hele jaar door glitter draagt en hoe je een LBD in verschillende stijlen kan dragen (met mijn persoonlijke favoriet de dramatische look). Blijf mijn blog volgen.

Mijn outfit: LBD van Solace, pumps en clutch van Dune, oorbellen van Camps & Camps








1 opmerking:

  1. Wil het nu eindelijk allemaal wel eens in het eggie zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.