zondag 10 juli 2016

Project 52 bags; FBLS bag 33 Fold NL16510

FBLS bag 33 is de derde in de Fold serie. En omdat er de laatste weken niet zoveel tijd is geweest om aan tassen te werken leek me dit een mooi model om weer eens mee te experimenteren.

Het idee

Het idee heb ik van Pinterest en gebruikt voor twee eerdere modellen. Een grote versie van vilt en een kleine versie van bruin leer. In beide gevallen heeft het model bewezen goed te werken. Met uitzondering van het handvat. Dit blijft een gevoelig punt. Zowel het vilt als het leer bleek voor het handvat te slap te zijn. Dus ben ik op zoek gegaan naar steviger materiaal dat nog steeds goed te vouwen is. Dat vond ik in het dakleer dat ik voor deze tas heb gebruikt.

Je maakt deze tas in drie stappen:
- Teken het patroon over op het te gebruiken materiaal 
- Knip of snijdt het uit 
- Vouw de tas in elkaar

Het dakleer werkt beter dan de vorige materialen. Maar ik denk dat het handvat altijd extra versteviging nodig blijft hebben. In geval van het dakleer model lijkt het me ook leuk om er nog een binnentas van stof in te maken. En ik vind dat de bodem wat smaller mag. Ik wil de tas dan ook nog een keer maken. In de hoop dat ik uiteindelijk het perfect Fold model krijg.

De materialen
  • Tas; zwart dakleer van rol bestaand
Het resultaat




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie.