woensdag 3 augustus 2016

Fabulous diner 2016

Voor de vijfde keer hebben Perry en ik uitgebreid gekookt voor mijn peetoom en peettante. Het begon allemaal een beetje twijfelachtig. Toen ik eind vorig jaar de uitnodiging gaf hadden we afgesproken het deze keer in de zomer te doen. Met mooi weer konden we dan gezellig buiten zitten in onze nieuw aangelegde tuin. Ik zag het al helemaal voor me. Een heerlijk warm zonnetje. Wij op het terras en de kinderen die in het zwembad aan het poedelen waren. Het idee was dan ook om dit jaar een BBQ te doen. De hele week had ik het weer met argusogen in de gaten gehouden. Helaas werd het er niet beter op na mate de week vorderde. Tot zaterdag ochtend ben ik nog in de ontkennende fase geweest. Maar rond een uur of 10 moest ik me gewonnen geven. Geen BBQ in de zon in onze nieuw aangelegde tuin. Dus moest er gezorgd worden voor een plan B. Met zijn twee├źn hebben we snel onze kookboeken en het internet doorgebladerd op zoek naar lekkere gerechten om te maken. En die hebben we gevonden. We besloten onder andere gebruik te maken van ingredi├źnten die we nog hadden. Bijvoorbeeld de drie prachtige courgettes die ik die week van mijn schoonmoeder had gehad. En om toch een beetje in de BBQ sfeer te blijven wilde ik een nagerecht maken wat we de week ervoor met vrienden ook hadden gemaakt. Toen konden we wel BBQ'en. 

Zelfs de kinderen hadden hard hun best gedaan om er een lekkere dag van te maken met prachtig versierde ronde cakejes.

Nieuwsgierig geworden? 

Hierbij het menu met handige links naar de recepten.

Voorgerecht
Courgettesoep met munt

Hoofdgerecht
Jacket potatoes met kidney bonen en cheddar en forel


Bijgerechten 
Koolsalade

Salade van tomaat, mozzarella met basilicum, zout,peper en een scheutje olijfolie.

Nagerecht
Verse ananas uit de oven met honing en kokos snippers met een bolletje vanille roomijs en Ben&Jerry's What-a-lotta Chocolate cookie Core

Ter afsluiting
Koffie en thee met handgemaakte macarones van Dutch (gekocht bij Australian in Den Bosch) en handgemaakte bonbons van bakkerij Royal (Den Bosch).



1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.