zaterdag 10 september 2016

Project 52 bags; FBLS bag 37 Jeans V

FBLS bag 37 is alweer de vijfde in de jeans serie. Deze keer heb ik naast de haken om de tas groter en kleiner te maken ook iets extra's gedaan met de decoratie van de tas. Applicaties op jeans broeken en jacks zijn op dit moment helemaal in. Dus waarom niet op een jeans tas.

Het idee

Deze tas is denk ik de grootste die we tot nu toe gemaakt hebben. Ik heb dan ook maximaal gebruik gemaakt van het materiaal van een oude grijs/zwarte jeans van Perry. De binnenkant is van een restje India katoen wat ik al eerder voor eenzelfde model tas gebruikt hebt. Deze was gemaakt van een skibroek van mijn schoonzus.


Ik ga niet helemaal vertellen hoe de tas is elkaar zit. Dat heb ik al bij eerdere Jeans modellen gedaan. Deze keer hebben we er echter een extra element aan toegevoegd. Naast de labels en zakken die op de jeans zelf zaten hebben we extra applicaties op een kant van de tas gemaakt. Helemaal in op dit moment. En eigenlijk altijd goed. Ze zijn niet allemaal gekocht. De Levi's labels had mijn moeder nog ergens in een doosje zitje. Zo zie je maar. Wie wat bewaart heeft wat. Ik bedacht me toen de tas klaar was dat ie eigenlijk nooit klaar is. Want je kan er altijd nog applicaties bij doen. Of buttons. Lekker jaren 80. En zo kun je er van maken wat je zelf wilt.

Het blijft gewoon een leuke tas om te maken.



De materialen
  • Tas buitenkant; grijs/zwarte jeans Perry, bestaand
  • Tas binnenkant; restje India katoen zwart/wit, bestaand
  • Hengsel; taille band grijs/zwarte jeans Perry, bestaand
  • Haken; bestaand
  • Lussen voor haken; bestaand
  • Applicaties; nieuw
Het resultaat



1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.